ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Label PEKAP 2020

Αθήνα, 31 Οκτωβρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Απολογισμός Διαδικτυακής Εσπερίδας Διαλόγου για την Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο

Με συμμετοχή εκπαιδευτικών Πληροφορικής από όλες τις Περιφέρειες της χώρας, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020 Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο από την Π.Ε.ΚΑ.Π. Στην εκδήλωση συμμετείχαν και Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ86, όπου διατύπωσαν απόψεις για το παρόν και το μέλλον της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.  

Τα βασικά συμπεράσματα της Εσπερίδας ήταν:

  • Παρέμβαση στο Ι.Ε.Π. για το νέο Πρόγραμμα Σπουδών
  • Μετονομασία του μαθήματος σε «Πληροφορική»
  • Διδασκαλία του μαθήματος σε δίωρη βάση (Γ’–ΣΤ’ τάξη)
  • Συγγραφή Οδηγού εκπαιδευτικού ως Διδακτικό Εγχειρίδιο

Αθήνα, 15 Οκτωβρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική

στο Δημοτικό Σχολείο

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. διοργανώνει Διαδικτυακή Εσπερίδα Διαλόγου για την Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο, την Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020 και από ώρα 19:00 έως 21:30. Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της καλύτερης ενημέρωσης των καθηγητών Πληροφορικής, της καταγραφής των προβλημάτων του κλάδου και της ανάπτυξης ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ των συναδέλφων.

Βασικοί άξονες της Εσπερίδας είναι:

- Πρόγραμμα Σπουδών

- Οδηγίες Διδασκαλίας και Διδακτέα Ύλη  μαθήματος Τ.Π.Ε.

- Διδακτικά Εγχειρίδια και Σενάρια

Αθήνα, 31 Ιουλίου 2020

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Προτάσεις για την ενίσχυση του Πληροφορικού Γραμματισμού

 

Με αφορμή τη δημοσίευση των βασικών σημείων της έκθεσής της «Επιτροπής Πισσαρίδη» για την  ανάπτυξη της οικονομίας, η Π.Ε.ΚΑ.Π. επαναφέρει στο δημόσιο διάλογο τις προτάσεις της για την ενίσχυση του Πληροφορικού Γραμματισμού στο Ελληνικό σχολείο. Η εν λόγω έκθεση επισημαίνει, μεταξύ άλλων, την ανάγκη εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες και προώθησης της τεχνολογίας αιχμής, της καινοτομίας και της ψηφιοποίησης. Σήμερα όμως στο εκπαιδευτικό σύστημα, ενώ παρατηρείται σημαντική αύξηση των ωρών διδασκαλίας μαθημάτων Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σύμφωνα με τις τελευταίες Υπουργικές Αποφάσεις (ΦΕΚ 2265/Β/12-06-2020 & ΦΕΚ 2338/Β/15-06-2020), εντούτοις  απαιτούνται αρκετά βήματα ακόμη για την ενδυνάμωση και καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών. 

Η Ένωση μας, από τον Νοέμβριο του 2019 (ΑΠ 12/28-11-2019), έχει καταθέσει στο Υ.ΠΑΙ.Θ. ολοκληρωμένο υπόμνημα θέσεων για την ουσιαστική αναβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας αλλά και των ψηφιακών υποδομών των σχολείων. Συνοπτικά έχουμε προτείνει τα κάτωθι (αναλυτικά αναφέρονται στο Παράρτημα).

Πρόσβαση στα Α.Ε.Ι.

Εξέταση στο μάθημα «Πληροφορική» για την εισαγωγή των υποψηφίων σε όλες τις Σχολές και τα Τμήματα Πληροφορικής (και των συναφή ως προς το επιστημονικό τους πεδίο) των Α.Ε.Ι.

Αθήνα, 15 Ιουλίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Συνάντηση στο Υπουργείο Παιδείας για την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

 

Τη Δευτέρα 13 Ιουλίου 2020, η Π.Ε.ΚΑ.Π. συμμετείχε σε συνάντηση φορέων στο Υ.ΠΑΙ.Θ. με θέμα την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (ΕξΑΕ), κατόπιν πρόσκλησης από το γραφείο της Υπουργού Παιδείας. Κατά τη διάρκεια της 3ώρης συζήτησης, εκφράσαμε τις απόψεις μας για τον τρόπο εφαρμογής της ΕξΑΕ, επισημάναμε προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά την πρόσφατη υλοποίησή της και διατυπώσαμε προτάσεις για την επίλυσή τους.

Κοινό συμπέρασμα ήταν ότι σε περίπτωση νέας έξαρσης της πανδημίας στη χώρα, η επιστήμη της Πληροφορικής και οι εφαρμογές της στην εκπαιδευτική διαδικασία, μπορούν να αξιοποιηθούν κατάλληλα, προκειμένου οι μαθητές να διατηρήσουν την επαφή με τα μαθήματά τους. Διαβάστε περισσότερα στο σχετικό Δελτίο Τύπου.

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

Κατεβάστε σε PDF

 Label Pekap 2018

Αθήνα, 30 Ιουνίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων

Πληροφορικής ΓΕ.Λ. & ΕΠΑ.Λ.

 

ΓΕ.Λ.

 Πληροφορική

 Τα θέματα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, χωρίς προβλήματα στη διατύπωση και κάλυπταν ευρύ φάσμα της ύλης. Οι σωστά προετοιμασμένοι μαθητές δεν αντιμετώπισαν δυσκολίες. Ιδιαίτερης προσοχής έχρηζε το θέμα Δ2α.

 

ΕΠΑ.Λ.

Δίκτυα Υπολογιστών

 Τα θέματα κάλυπταν μεγάλο μέρος της εξεταζόμενης ύλης του μαθήματος και ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια. Χαρακτηρίζονται ως βατά και ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας για τους μαθητές Ιδιαίτερης προσοχής έχρηζε το θέμα Γ1.

 

Αθήνα, 8 Ιουνίου 2020

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Παρατηρήσεις επί της συζήτησης του Σ/Ν «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις»

Με αφορμή την ολοκλήρωση της συζήτησης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής του Σχεδίου Νόμου «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. θεωρεί ότι οι δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας, περί προσθήκης 3 ωρών διδασκαλίας μαθημάτων Πληροφορικής, 1 ώρα στο Γυμνάσιο και 2 ώρες στο Λύκειο, κινούνται μεν στη σωστή κατεύθυνση, αλλά αποτελούν ένα μικρό μόνο βήμα προς την ενίσχυση του Πληροφορικού γραμματισμού και της καλλιέργειας ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών. Η Ένωση μας κατέθεσε στη δημόσια διαβούλευση, αναλυτικό και τεκμηριωμένο υπόμνημα, (Δ.Τ.- 30/4/2020), για τις αναγκαίες τομές και ριζικές αλλαγές, που απαιτούνται στο εκπαιδευτικό σύστημα, σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα και οδηγίες, με μοναδικό γνώμονα τη ψηφιακή πρόοδο του Ελληνικού Σχολείου.

Συγκεκριμένα προτείναμε, μεταξύ άλλων, τα εξής:

  • Εξέταση στο μάθημα «Πληροφορική» για την εισαγωγή των υποψηφίων σε όλες τις Σχολές και τα Τμήματα Πληροφορικής (και των συναφή) των Α.Ε.Ι.
  • Μετατροπή του μαθήματος Γενικής Παιδείας της Β τάξης ΓΕ.Λ., «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών», σε δίωρο.
  • Επαναφορά του μαθήματος Γενικής Παιδείας της Β τάξης «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών», στα Εσπερινά ΓΕ.Λ.
  • Μετατροπή του μαθήματος Επιλογής «Εφαρμογές Πληροφορικής» της Α τάξης ΓΕ.Λ., σε Γενικής Παιδείας.
  • Διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής του Γυμνασίου, όλων τω τάξεων, σε δίωρη βάση.
  • Εφαρμογή του «Προγράμματος προετοιμασίας για την πιστοποίηση στην επάρκεια χρήσης των Τ.Π.Ε.» και για τους μαθητές που φοιτούν στη Β’ Γυμνασίου.
  • Αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος «Τεχνολογίες της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας» στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού (Γ’ έως ΣΤ’).

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, να μελετήσει και να υιοθετήσει τις παρατηρήσεις μας στην επικείμενη έκδοση Υπουργικών Αποφάσεων για τα Ωρολόγια Προγράμματα Γυμνασίου και Λυκείου, αλλά και να προχωρήσει άμεσα στην απαραίτητη νομοτεχνική βελτίωση στο άρθρο, που αφορά την κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία. Η Π.Ε.ΚΑ.Π. θα συνεχίσει τις παρεμβάσεις της, με την κατάθεση εποικοδομητικών και βελτιωτικών προτάσεων, με στόχο την ουσιαστική αναβάθμιση της παρεχόμενης Πληροφορικής Παιδείας.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

 

Αθήνα, 30 Απριλίου 2020

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Υπόμνημα επί του Σ/Ν «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις»

 

Η ανταπόκριση της χώρας μας στην πρόκληση της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, της οποίας το κύριο χαρακτηριστικό είναι η σύνδεση του ανθρώπου με τη μηχανή και τις ευφυείς τεχνολογίες, προϋποθέτει πολίτες με βασικές ψηφιακές δεξιότητες και επιστήμονες Πληροφορικής, για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των σύγχρονων θέσεων εργασίας, που απαιτούν αντίστοιχες ψηφιακές ικανότητες - Digital Competence Framework (https://ec.europa.eu/jrc/en/digcomp/ digital-competence-framework). Σύμφωνα με το Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας-Digital Economy and Society Index – DESI (https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/desi), ο οποίος μετρά την ψηφιακή τεχνολογία και προσδιορίζει την απόδοση και την πρόοδο της ψηφιακής ανταγωνιστικότητας των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η χώρα μας υπολείπεται αρκετά (46%) από το μέσο όρο των κρατών μελών (57%). Σήμερα, λοιπόν, παρά ποτέ, για την ενίσχυση της οικονομίας της χώρας μας, είναι οφθαλμοφανής η ενίσχυση της ψηφιακής της ανταγωνιστικότητας, με κύριο πυλώνα την Εκπαίδευση. Κατά συνέπεια το σημερινό σχολείο οφείλει να προετοιμάσει αποτελεσματικά τον αυριανό πολίτη της Κοινωνίας και της Γνώσης, προκειμένου να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις αλλά και να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες της νέας εποχής, όπως αυτές προαναφέρθηκαν.

Στην προσπάθεια αυτή είναι γεγονός αδιαµφισβήτητο, ότι η ενίσχυση της προσφερόμενης Πληροφορικής Παιδείας, για την ολόπλευρη μόρφωση και προσωπική ανάπτυξη των μαθητών, σε σχέση με τη βελτίωση του ψηφιακού γραμματισμού και των ψηφιακών ικανοτήτων τους, που αποτελούν στρατηγικό στόχο της νέας προγραμματικής περιόδου για την Ε.Ε., θα συντελέσει τα μέγιστα. (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Σχέδιο δράσης 2018 για την ψηφιακή εκπαίδευση ;Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Εθνικό Σχέδιο Δράσης 2019 για την Προώθηση της Καινοτομίας και των Ψηφιακών Δεξιοτήτων).

Επίσης, είναι γενικά αποδεκτό ότι η διδασκαλία-διδακτική των μαθημάτων Πληροφορικής και ιδιαίτερα ο Προγραμματισμός, αναπτύσσουν εκτός των ψηφιακών ικανοτήτων και άλλες ικανότητες του 21ου αιώνα, όπως η κριτική, η δημιουργική και η υπολογιστική σκέψη. Με δεδομένη τη διείσδυση της Επιστήμης των υπολογιστών στις άλλες επιστήμες, την οικονομία και την κοινωνία οι προαναφερθείσες ικανότητες του και ψηφιακές ικανότητες αναγνωρίζονται ως θεμελιώδεις, που καλλιεργούνται στα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα από την αρχή της βασικής εκπαίδευσης. Η ανάπτυξη Πληροφορικής κουλτούρας θα καταστήσει τους μαθητές μας ενεργά μέλη της σύγχρονης κοινωνίας, ικανούς να πρωταγωνιστούν στις αλλαγές και στις εξελίξεις που επιβάλλουν οι σύγχρονες απαιτήσεις σε όλους τους τομείς. Επιπρόσθετα, η ατυχής συγκυρία της πανδημίας του COVID-19 ανέδειξε πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη, η Πολιτεία να επενδύσει στην Επιστήμη της Πληροφορικής και στις Εφαρμογές της στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και  σε ζητήματα εξοπλισμού (υλικού και λογισμικού), στους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Το υπό διαβούλευση Σ/Ν του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», αν και στο σκεπτικό του ευαγγελίζεται την αναβάθμιση της Πληροφορικής, που είναι η πάγια θέση της Ένωσής μας, δεν ανταποκρίνεται ουδόλως προς αυτή την κατεύθυνση. Με δεδομένη την ειλικρινή πρόθεσή μας, για κατάθεση εποικοδομητικών βελτιωτικών προτάσεων, στην κατεύθυνση των υλοποίησης των προαναφερθέντων, υποβάλλουμε το παρακάτω αναλυτικό και τεκμηριωμένο υπόμνημα θέσεων επί των διατάξεών του. Συγκεκριμένα, στο υπόμνημα καθορίζεται ο τρόπος με τον οποίο το σύστημα εκπαίδευσης μπορεί  να αξιοποιήσει αποτελεσματικότερα την καινοτομία και τις ψηφιακές τεχνολογίες και να στηρίξει την ανάπτυξη κατάλληλων ψηφιακών δεξιοτήτων, που απαιτούνται για τη διαβίωση και την εργασία.

Υπόμνημα επί των διατάξεων

Αθήνα, 27 Απριλίου 2020

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Σ/Ν-Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις

Με αφορμή τη δημοσίευση του Σχεδίου Νόμου με θέμα «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. δηλώνει ότι το θεωρεί κατώτερο των απαιτήσεων μιας σύγχρονης εκπαίδευσης και ότι χαρακτηρίζεται από ασάφεια. Σήμερα παρά ποτέ είναι γεγονός αδιαµφισβήτητο, ότι η ενίσχυση της προσφερόμενης Πληροφορικής Παιδείας συντελεί αποτελεσματικά στην ολόπλευρη μόρφωση και προσωπική ανάπτυξη των μαθητών και έχει αντίκτυπο στη βελτίωση του ψηφιακού γραμματισμού και των τεχνολογικών δεξιοτήτων τους (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Σχέδιο δράσης 2018 για την ψηφιακή εκπαίδευση; Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Εθνικό Σχέδιο Δράσης 2019 για την Προώθηση της Καινοτομίας και των Ψηφιακών Δεξιοτήτων). Επιπρόσθετα, η πανδημία του COVID-19 ανέδειξε πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη, η Πολιτεία να επενδύσει στην Επιστήμη της Πληροφορικής και στις Εφαρμογές της στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η Ένωσή μας, κατέθεσε έγκαιρα σχετικό τεκμηριωμένο υπόμνημα θέσεων για τη διδασκαλία και τη διδακτική της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και πραγματοποίησε ενημερωτικές συναντήσεις με στελέχη του Υπουργείου Παιδείας. Δυστυχώς, η ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. αποφάσισε να συνεχίσει την πολιτική των προκατόχων της, «βαφτίζοντας» ως αναβάθμισή της Πληροφορικής, μόνο, τη διδασκαλία μαθημάτων σε μονόωρη βάση. Αν λοιπόν πραγματικά υπάρχει η πρόθεση για ουσιαστικές αλλαγές και τομές στο εκπαιδευτικό σύστημα, με στόχο το ψηφιακό μετασχηματισμό του, τότε θα πρέπει να υιοθετηθούν άμεσα τα εξής:

Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων

  • Διδασκαλία του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία», από εκπαιδευτικούς Πληροφορικής.

Άρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία

  • Αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος Τ.Π.Ε. στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού (Γ’ έως ΣΤ’).

Άρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου

  • Διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής του Γυμνασίου σε δίωρη βάση.
  • Εφαρμογή του Προγράμματος προετοιμασίας για την πιστοποίηση στην επάρκεια χρήσης των Τ.Π.Ε. και για τους μαθητές της Β’ Γυμνασίου.
  • Δυνατότητα και σε μόνιμους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, που επιθυμούν, για συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου με τη διδασκαλία του Προγράμματος προετοιμασίας. 

Άρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου

  • Εξέταση στο μάθημα «Πληροφορική» για την εισαγωγή των υποψηφίων σε όλες τις Σχολές και τα Τμήματα Πληροφορικής (και των συναφή) των Α.Ε.Ι.
  • Ισότιμη αντιμετώπιση του μαθήματος «Πληροφορική» (σε σχέση με τις. διδακτικές ώρες) με τα υπόλοιπα των Ομάδων Προσανατολισμού της Γ’ ΓΕ.Λ.
  • Μετατροπή του μαθήματος Γενικής Παιδείας της Β τάξης ΓΕ.Λ., «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών», σε δίωρο.
  • Μετατροπή του μαθήματος Επιλογής «Εφαρμογές Πληροφορικής» της Α τάξης ΓΕ.Λ., σε Γενικής Παιδείας.

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. θα συνεχίσει τις δημόσιες παρεμβάσεις της με μοναδικό γνώμονα τη ψηφιακή πρόοδο του Ελληνικού Σχολείου, προς όφελος όλων των μαθητών. Καλούμε τους υπεύθυνους του Υπουργείου Παιδείας. για την κατάρτιση του επερχόμενου νομοσχεδίου, να λάβουν σοβαρά υπόψη τις παραπάνω προτάσεις και να αποδείξουν έμπρακτα τη βούληση περί «ενίσχυσης της Πληροφορικής» (σύμφωνα με το Δ.Τ. 27/2/2020 «Παρουσίαση στο Υπουργικό Συμβούλιο μεταρρυθμίσεων στην Παιδεία»), διαμορφώνοντας συγκεκριμένες δράσεις και πολιτικές.

 

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

Αθήνα, 30 Μαρτίου 2020

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Συνάντηση με Γ.Γ. Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης & Εδικής Αγωγής

 

Την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2020, το Προεδρείο της Π.Ε.ΚΑ.Π. είχε συνάντηση εργασίας με την Γ.Γ. Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης & Εδικής Αγωγής κα Αναστασία Γκίκα. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης που διεξήχθη σε εποικοδομητικό κλίμα, οι εκπρόσωποι της Ένωσης, κατέθεσαν Υπόμνημα και ανέπτυξαν διεξοδικά τις θέσεις και της προτάσεις τους σχετικά με την Πληροφορική στο Δημοτικό, Γυμνάσιο, Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο.

Ειδικότερα, υπογράμμισαν και τόνισαν τα εξής σημαντικά:

  • Άμεση ανάγκη μόνιμων διορισμών Κλάδου ΠΕ86 και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
  • Εφαρμογή του Προγράμματος προετοιμασίας για την πιστοποίηση στην επάρκεια χρήσης των Τ.Π.Ε. και για τους μαθητές της Β’ Γυμνασίου.
  • Δυνατότητα και σε μόνιμους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, που επιθυμούν, να συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο με διδασκαλία του παραπάνω Προγράμματος.
  • Μετατροπή του μαθήματος Γενικής Παιδείας της Β τάξης ΓΕ.Λ., «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών», σε δίωρο.
  • Εξέταση στο μάθημα «Πληροφορική» για την εισαγωγή των υποψηφίων σε όλες τις Σχολές και τα Τμήματα Πληροφορικής των Α.Ε.Ι.
  • Διατήρηση της αυτονομίας του τομέα Πληροφορικής και των δύο ειδικοτήτων στο ΕΠΑ.Λ.
  • Διόρθωση της στρέβλωσης που ισχύει μόνο στα εργαστηριακά μαθήματα του τομέα Πληροφορικής, όσον αφορά τον ελάχιστο αριθμό μαθητών για συνδιδασκαλία.

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. θα συνεχίσει τις ενημερωτικές συναντήσεις και τις δημόσιες παρεμβάσεις της, με μοναδικό στόχο την αναβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας στο Ελληνικό σχολείο. Είναι ώρα, η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να αποδείξει έμπρακτα τη βούληση περί «ενίσχυσης της Πληροφορικής» (σύμφωνα με το Δ.Τ. 27/2/2020 «Παρουσίαση στο Υπουργικό Συμβούλιο μεταρρυθμίσεων στην Παιδεία»), διαμορφώνοντας συγκεκριμένες δράσεις και πολιτικές.

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

 

Κατεβάστε σε PDF

Αθήνα, 17 Μαρτίου 2020

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Πληροφορική και Eξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

Με αφορμή τις ανακοινώσεις της Υπουργού Παιδείας για την άμεση έναρξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, μετά το κλείσιμο των σχολείων λόγω της επιδημίας του κορονοϊού (COVID-19), η Π.Ε.ΚΑ.Π. χαιρετίζει την απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ. Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, η Πληροφορική και οι εφαρμογές της στην εκπαιδευτική διαδικασία, μπορούν να αξιοποιηθούν κατάλληλα, προκειμένου οι μαθητές να διατηρήσουν, όσο είναι εφικτό, την επαφή με τα μαθήματά τους. Κυρίως για τους μαθητές της Γ’ τάξης Γ.ΕΛ. και ΕΠΑ.Λ., η χρήση ψηφιακών εργαλείων εκπαίδευσης κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική και απαραίτητη για τη συστηματική και μεθοδική προετοιμασία τους για τις Πανελλήνιες εξετάσεις.

Σύμφωνα και με τη διεθνή εμπειρία και πρακτική, τα πλεονεκτήματα και οι πτυχές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, συμπληρώνουν και υποστηρίζουν τη διαδικασία μάθησης και αυξάνουν την ευελιξία και τη διαδραστικότητα στο χώρο της Παιδείας. Η Ένωσή μας λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες έκτακτες συνθήκες, θεωρεί ότι ο συνδυασμός των ψηφιακών υπηρεσιών του Π.Σ.Δ. και των δωρεάν ψηφιακών πλατφορμών, μπορεί με την εξειδικευμένη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, να συμβάλλει αποτελεσματικά και αποδοτικά στη διδασκαλία από απόσταση των μαθητών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Όσον αφορά την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, υπάρχουν πολλές ιδιαιτερότητες που καθιστούν εξαιρετικά δύσκολη την εφαρμογή της. Τέλος, η Π.Ε.ΚΑ.Π. τονίζει πως η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης αλλά λειτουργεί μόνο ως επικουρική μέθοδος. Σημειώνει δε πως θα παρακολουθεί στενά την υλοποίηση της σχετικής πρωτοβουλίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. και είναι στη διάθεση των υπευθύνων για να συνδράμει στην επιτυχία της.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

PEKES DE

Μικρός Οδηγός για Εκπαιδευτικούς για Σύγχρονη εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση με Cisco Webex Meetings

Περιεχόμενα:

  1. Είσοδος στην υπηρεσία/εφαρμογή και έναρξη/είσοδος σε τηλεδιάσκεψη (Webex Meetings)
  2. Έλεγχος ήχου και βίντεο του Η/Υ – συσκευών
  3. Παραχώρηση / Αφαίρεση δικαιωμάτων στους συμμετέχοντες
  4. Διαμοιρασμός – προβολή αρχείων, επιφάνειας εργασίας, χρήσης ασπροπίνακα
  5. Αποστολή αρχείων σε συμμετέχοντες
  6. Δωμάτια – (Συν) Εργασίας σε ομάδες
  7. Ψηφοφορίες (Polling) – Κουίζ
  8. Αποθήκευση περιεχομένου συνομιλίας (Chat)
  9. Λίστα Συμμετεχόντων μιας τηλεδιάσκεψης

Κατεβάστε το PDF