Αθήνα, 10 Μαρτίου 2023
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ Δ.Σ.
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Το παρόν κείμενο αποτελεί μία σύντομη καταγραφή των πεπραγμένων του Δ.Σ. κατά τη διάρκεια της θητείας του. Τα μέλη του Συμβουλίου αναδείχθηκαν μετά από μαζική συμμετοχή καθηγητών Πληροφορικής, απ’ όλη την Ελλάδα, στις τελευταίες αρχαιρεσίες. Συγκροτήθηκε σε σώμα με την εξής σύνθεση:
Σκίκος Νίκος - Πρόεδρος
Κωτσάκης Σταύρος - Αντιπρόεδρος
Παπαλέξης Στέφανος - Γενικός Γραμματέας
Παναγιώτου Νίκος - Ταμίας
Ρούβαλης Σωτήρης - Οργανωτικός Γραμματέας
Βαϊτσίδης Χρήστος - Ειδικός Γραμματέας
Μπεγέτη Αναστασία - Μέλος
Σιώτος Ευάγγελος - Μέλος
Ξυδέας Θεόδωρος – Μέλος
Το Δ.Σ. καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας του κινήθηκε σύμφωνα με τις καταστατικές του αρχές και λειτούργησε συλλογικά. Συνεδρίαζε τακτικά, επεξεργάστηκε ολοκληρωμένες προτάσεις και προώθησε τεκμηριωμένα τις θέσεις των καθηγητών Πληροφορικής στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, σε κόμματα και φορείς. Βασικοί του στόχοι απετέλεσαν:
- Η θεσμοθετημένη εκπροσώπηση της Ένωσης στις διαδικασίες της Εκπαίδευσης και όπου λαμβάνονται αποφάσεις που σχετίζονται με την επιστήμη της Πληροφορικής
- Η βελτίωση της θέσης και των όρων εργασίας των καθηγητών Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε συνεργασία με τους αντίστοιχους φορείς
- Η διασφάλιση της ποιότητας της διδασκαλίας των μαθημάτων Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
- Η πνευματική εξύψωση, η κοινωνική αναγνώριση και η καταξίωση της προσφοράς και του έργου των καθηγητών Πληροφορικής.
Η στρατηγική που εφαρμόστηκε περιλάμβανε τους εξής άξονες:
- Παρεμβάσεις στο Υπουργείο Παιδείας με ολοκληρωμένες προτάσεις.
- Προβολή της Ένωσης, μέσω της συμμετοχής σε Συνέδρια, Εκθέσεις και Ημερίδες με αντικείμενο την Πληροφορική και την Εκπαίδευση.
Αναλυτικότερα κατά τη διάρκεια της θητείας έγιναν τα κάτωθι.
Συναντήσεις
Προκειμένου να προωθήσουμε και να προασπίσουμε τα συμφέροντα του κάδου πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τους:
- Υπουργό Παιδείας
- Γενικούς Γραμματείς Υπουργείου Παιδείας
- Συμβούλους και Στελέχη του Υπουργείου Παιδείας
- Συντονιστές ΙΕΠ για νέα ΠΣ
Υπομνήματα
Μετά από διαβούλευση με τα μέλη μας, μέσω τηλεδιασκέψεων, κατατέθηκαν στο Υπουργείο Παιδείας οι θέσεις και οι προτάσεις μας για τη διδακτική και τη διδασκαλία της Πληροφορικής Παιδείας στο:
- Γενικό Λύκειο
- Επαγγελματικό Λύκειο
- Γυμνάσιο
- Δημοτικό
Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής
Το ετήσιο συνέδριο της Π.Ε.ΚΑ.Π. έχει γίνει θεσμός καθώς προσφέρει ένα δημόσιο βήμα ώστε να αναδειχθούν και συζητηθούν τα θέματα που αφορούν τις προκλήσεις και προοπτικές σε σχέση με τη διδασκαλία και τη διδακτική της Πληροφορικής. Διοργανώθηκε στις εξής πόλεις:
- Αθήνα
- Θεσσαλονίκη
Όμως, λόγω της Πανδημίας δεν κατέστη εφικτή η πραγματοποίησή του τα τελευταία χρόνια.
Επιστημονικό Περιοδικό «Θέματα Πληροφορικής Παιδείας»
Έκδοση περιοδικού με σκοπό να αποτελέσει βήμα για τη δημοσίευση πρωτότυπων άρθρων, την εκπόνηση μελετών και τη διεξαγωγή ερευνών, με αντικείμενο τη Διδασκαλία και Διδακτική της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Ημερίδες - Εσπερίδες
Στο πλαίσιο της καλύτερης ενημέρωσης των καθηγητών Πληροφορικής, της καταγραφής των προβλημάτων του κλάδου και της ανάπτυξης ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ των συναδέλφων, διοργανώθηκαν:
Ημερίδα (Αγρίνιο) και Διαδικτυακές Εσπερίδες (για Δημοτικό – Γυμνάσιο - ΓΕΛ- ΕΠΑΛ).
Τηλεκπαίδευση
Η Π.Ε.ΚΑ.Π. πρωτοστάτησε στην υλοποίηση της Τηλεκπαίδευσης την περίοδο της Πανδημίας, ώστε η Πληροφορική και οι εφαρμογές της στην εκπαιδευτική διαδικασία, να αξιοποιηθούν κατάλληλα, προκειμένου οι μαθητές να διατηρήσουν, όσο ήταν εφικτό, την επαφή με τα μαθήματά τους. Πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με στελέχη του Υπουργείου Παιδείας και αναδείχθηκαν τα πλεονεκτήματα και οι πτυχές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, που συμπληρώνουν και υποστηρίζουν τη διαδικασία μάθησης.
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Στις δύσκολες συνθήκες που διαμορφώθηκαν με την Πανδημία, το Δ.Σ. προσπάθησε με τις ενέργειές του:
- Να ευαισθητοποιήσει την Πολιτεία και την Κοινωνία για την αναγκαιότητα της διδασκαλίας της Πληροφορικής ως επιστήμης και όχι μόνο ως εργαλείο.
- Να ενημερώσει και να ενεργοποιήσει τους καθηγητές ΠΕ86 για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Κλάδος.
- Να αναβαθμίσει την παρεχόμενη Πληροφορική Παιδεία στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω συντονισμένων ενεργειών, η ΠΕΚΑΠ επέτυχε με τη ψήφιση του Ν. 4692/2020, σημαντική αύξηση των ωρών διδασκαλίας μαθημάτων Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Σήμερα, λόγω του ψηφιακού μετασχηματισμού της Εκπαίδευσης και της ανάγκης περαιτέρω ενίσχυσης του Πληροφορικού Γραμματισμού στο Ελληνικό σχολείο, το έργο του επόμενου Δ.Σ. θα είναι ιδιαίτερα απαιτητικό. Για να υπάρξουν λοιπόν επιπλέον θετικά αποτελέσματα, είναι απαραίτητη η μαζική συμμετοχή των συναδέλφων στα κοινά, η διαφύλαξη της ενότητας και της συνοχής του Κλάδου, αλλά και η διατύπωση πειστικού και τεκμηριωμένου λόγου.
Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.
Κατεβάστε το PDF.