Τελευταία νέα

https://i2.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2017/08/mfr-badge.jpgΠριν από πέντε χρόνια, όταν η πόλη της Ρώμης φιλοξένησε το πρώτο Maker Faire Rome, συμμετείχαν 36.000 συμμετέχοντες, 250 κατασκευαστές (makers) και 12 χορηγοί. Από τότε το Maker Faire Rome γιγαντώθηκε με αποτέλεσμα το 2016 να υπάρχουν 110.000 συμμετέχοντες, 649 έργα και 88 χορηγοί, ενώ η διοργανώτρια ομάδα εξέτασε 1.200 αιτήσεις από makers που προέρχονται από 60 διαφορετικές χώρες.

To Maker Faire Rome 2017 πραγματοποιείται φέτος στις 1-3 Δεκεμβρίου στο Fiera di Roma και καλεί τους makers, τα πανεπιστήμια, τα ερευνητικά κέντρα και τα σχολεία της Ευρώπης να  υποβάλλουν τις προτάσεις τους για να μοιραστούν τα έργα τους στην έκθεση.

Περισσότερα

https://i0.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2017/08/1FE79jE5rm46K2vQvpSdJvQ.pngΗ παγκόσμια τάση για την εισαγωγή της διδασκαλίας των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση συνεχίζει να αυξάνεται. Πριν από ένα μήνα ο Καναδάς και η Ιρλανδία ανακοίνωσαν εθνικά σχέδια για τις ΤΠΕ στην εκπαίδευση. Σε μόλις δύο εβδομάδες, η Νέα Ζηλανδία και η Ρουμανία ανακοίνωσαν  τις  δικές τους εθνικές προσπάθειες.

Περισσότερα

http://www.ert.gr/wp-content/uploads/2017/07/digital_education-1021x566.jpgΔιδασκαλία γλωσσών προγραμματισμού σε εξάχρονους μαθητές; Αλγοριθμική σκέψη κι εκπαιδευτική ρομποτική στα προγράμματα σπουδών δημοτικού και γυμνασίου;

Ήδη μέρος της εκπαιδευτικής πρακτικής σε χώρες όπως η Βρετανία, η Γαλλία, η Εσθονία, οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία κ.ά., αποτελούν κάποιες από τις προτάσεις της Ομάδας Εργασίας Ανοιχτού Λογισμικού Περιεχομένου και Εξοπλισμού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προς το υπουργείο Παιδείας (http://edulabs.minedu.gov.gr/).

Περισσότερα

https://i2.wp.com/opensource.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/5/2017/04/Screen-Shot-2017-03-22-at-6.58.31-PM.pngTo Stack Overflow δημοσίευσε πριν από λίγο καιρό την ετήσια έρευνα του για το 2017.  Φέτος, πάνω από 64.000 προγραμματιστές συμμετείχαν στην έρευνα και έκαναν γνωστές τις προτιμήσεις τους.  Στην πρώτη θέση,  ως η πιο συχνά χρησιμοποιούμενη γλώσσα προγραμματισμού για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά,  βρίσκεται η JavaScript, ακολουθούμενη από την SQL και  την Java.
Για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, η JavaScript είναι η πιο συχνά χρησιμοποιούμενη γλώσσα προγραμματισμού, ακολουθούμενη από την SQL και  την Java. Αξιοσημείωτη  είναι και η ανάπτυξη της Python,  που ξεπερνάει την PHP για πρώτη φορά σε πέντε χρόνια.

Περισσότερα

https://i1.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2017/06/7.jpeg?resize=768%2C520&ssl=1Tα Edu-Distributions είναι εξειδικευμένες διανομές Linux που δημιουργήθηκαν και συντηρούνται από την Ομάδα Ανοιχτού Λογισμικού του ΥΠ.Π.Ε.Θ και απευθύνονται  τόσο σε προγραμματιστές  όσο και σε εκπαιδευτικούς/μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.

Πιο συγκεκριμένα, οι  διανομές ανοικτού λογισμικού (Edu-Distributions) είναι διαθέσιμες για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης (προσχολική, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια, δευτεροβάθμια επαγγελματική και μεταλυκειακή εκπαίδευση) και εγκαθιστούν αυτόματα όλο το λογισμικό, που κατά καιρούς, μέσω των διαφόρων δράσεων έχει δημιουργηθεί, καθώς επίσης και άλλο ψηφιακό υλικό (π.χ. ηλεκτρονικά βιβλία – ebooks) αλλά και δημοφιλείς εφαρμογές ανοιχτού λογισμικού που ήδη χρησιμοποιούνται εκτεταμένα στα ελληνικά σχολεία αλλά και διεθνώς.

Περισσότερα

https://i0.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2017/06/flagged.jpgΣτο πλαίσιο του διαγωνισμού θαλάσσιας ρομποτικής εξερεύνησης «Deep Ocean Research and Robotics Competition» που διοργανώθηκε από τον οργανισμό «Museum of Science Fiction», η ομάδα των εκπαιδευτικών Βαμβακάρη Μιχάλη, Καλέμη Γιώργου και των μαθητών Αγγέλου Φίλιππου και Βλαζάκη Παύλου, κατέκτησε την πρώτη θέση με το έργο: «Hydrobot conversion to an electronically controlled robot vehicle.»

Οι διοργανωτές προσκαλούν την ομάδα στις 2 Σεπτεμβρίου 2017 στην Ουάσινγκτον για τη βράβευσή της.

Περισσότερα

https://i2.wp.com/ioarvanit.mysch.gr/wp-content/gallery/musical-intruments/DSC_0043-web.JPGΟ Όμιλος Προγραμματισμού λειτουργεί στο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας από το σχολικό έτος 2014-2015. Σκοπός του ομίλου είναι να δώσει ενεργό ρόλο στα παιδιά να γίνουν οι ίδιοι σχεδιαστές, κατασκευαστές, προγραμματιστές και όχι απλοί χρήστες της τεχνολογίας. Τα προηγούμενα δυο χρόνια οι μαθητές και οι μαθήτριες του ομίλου δημιούργησαν «έξυπνες συσκευές» αξιοποιώντας κυρίως το Scratch, το Makey Makey και το Picoboard. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτών των κατασκευών είναι:
    Τα ηλεκτρονικά μουσικά όργανα
    Η φορητή κονσόλα παιχνιδιών
    Η ποδο-κονσόλα τρεξίματος
    Το παιχνίδι «Σταθερό χέρι»
    Η συσκευή αναγνώρισης φρούτων

Περισσότερα

http://1epal-esp-perist.att.sch.gr/images/Drasthriothtes/Project/Etos2016_2017/hydrobot04.jpgΕκπαιδευτική Ρομποτική – Physical computing

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Παναγιώτα Ματθέ

Σχολικό έτος 2016-2017

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με μαθητές και μαθήτριες της Β΄ τάξης, Τομέα Πληροφορικής και τη συμμετοχή δύο μαθητών του Τομέα Ηλεκτρονικής.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν τα ακόλουθα:

    Κατασκευή υποβρύχιου τηλεκατευθυνόμενου οχήματος με απλά υλικά (hydrobot) και προσθήκη αισθητήρων (hydrosensor) για συλλογή δεδομένων
    Κατασκευήμετεωρολογικούσταθμούμεχρήσηraspberrypi
    Δραστηριότητες ρομποτικής με χρήσηraspberrypiκαι προγραμματισμός μεScratch
    Επίσκεψη στο Ίδρυμα Ευγενίδου για συμμετοχή σε εργαστήριο Design &3DPrinting

Περισσότερα

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/86/Kefalonia_Wild_Flora_project_students_in_computer_lab.jpg/220px-Kefalonia_Wild_Flora_project_students_in_computer_lab.jpgThe Argostoli Evening School has developed an Android app with their work on Commons, Wikidata and Wikispecies for offline and/or online field use to acquaint the public with the abundant edible plants growing wild in their island's natural surroundings. The school's' innovative use of MIT's CC-licensed AppInventor environment in language projects will be presented by their teacher Mina Theofilatou at the Celtic Knot Conference in Edinburgh in early July.

Περισσότερα

http://2epal-trikal.tri.sch.gr/images/ktirio/2epal121.jpgΣτο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής στην Α' Λυκείου, οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Τρικάλων δημιούργησαν εφαρμογές (applications) για φορητές συσκευές με λειτουργικό σύστημα Android, δηλαδή για έξυπνα κινητά (smartphones) και για tablets. Για την ανάπτυξη των εφαρμογών χρησιμοποιήθηκε το περιβάλλον προγραμματισμού App Inventor, το οποίο είναι ένα ελεύθερο, διαδικτυακό και οπτικό περιβάλλον προγραμματισμού. Το App Inventor δημιουργήθηκε αρχικά στα εργαστήρια της Google και στη συνέχεια αναπτύσσεται και συντηρείται από το γνωστό κορυφαίο αμερικάνικο πανεπιστήμιο ΜΙΤ.Στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής στην Α' Λυκείου, οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Τρικάλων δημιούργησαν εφαρμογές (applications) για φορητές συσκευές με λειτουργικό σύστημα Android, δηλαδή για έξυπνα κινητά (smartphones) και για tablets. Για την ανάπτυξη των εφαρμογών χρησιμοποιήθηκε το περιβάλλον προγραμματισμού App Inventor, το οποίο είναι ένα ελεύθερο, διαδικτυακό και οπτικό περιβάλλον προγραμματισμού. Το App Inventor δημιουργήθηκε αρχικά στα εργαστήρια της Google και στη συνέχεια αναπτύσσεται και συντηρείται από το γνωστό κορυφαίο αμερικάνικο πανεπιστήμιο ΜΙΤ.

Περισσότερα

http://internet-safety.sch.gr/images/like.jpgΗ επέλαση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει φέρει αρκετά σχολεία σε αμήχανη θέση. Ενώ κάποια σχολεία ενδεχομένως να μπλοκάρουν σελίδες όπως το Facebook, αυτό δεν αποτρέπει τους μαθητές από την πρόσβαση στο δικό τους χρόνο και κατ' επέκταση κάποια "θέματα" να διαχέονται στην τάξη. Ως μέρος της πρόληψης, είναι ζωτικής σημασίας τα σχολεία να αφιερώσουν χρόνο στους μαθητές για το πώς να παραμένουν ασφαλείς ψηφιακά, όπως και για τη σημασία της ιδιωτικότητας ορισμένων πληροφοριών τους. Αρκετά παιδιά τείνουν να αγνοούν ότι η ψηφιακή συμπεριφορά έχει συνέπειες και στην καθημερινότητα. Τι γίνεται όμως και με τους εκπαιδευτικούς; Ποια πολιτική οφείλουν να επιλέξουν τα σχολεία εφόσον εμπλακούν με τα κοινωνικά δίκτυα; Δείτε το αντίστοιχο διάγραμμα για αναρτήσεις ή σχόλια που αφορούν σχολείο το οποίο "κοινωνικοποιείται" στο Διαδίκτυο.

Περισσότερα