ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων Πληροφορικής ΓΕ.Λ. & ΕΠΑ.Λ.

Αθήνα, 26 Ιουνίου 2019

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων

Πληροφορικής ΓΕ.Λ. & ΕΠΑ.Λ.

 

 

ΓΕ.Λ.

Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Α.Ε.Π.Π.)

 

Τα θέματα ήταν μέτριας δυσκολίας, χωρίς προβλήματα στη διατύπωση και κάλυπταν ευρύ φάσμα της ύλης (θεωρητικό και πρακτικό μέρος). Συγκεκριμένα το θέμα Α και το θέμα Β ήταν θεωρητικά θέματα, που αντιμετωπίζονταν σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και στηρίζονταν στην κατανόηση της ύλης. Μόνο το ερώτημα Α2 απαιτούσε ακριβή αποστήθιση θεωρίας του σχολικού βιβλίου. Το Θέμα Γ και το θέμα Δ αντιμετωπίζονταν ικανοποιητικά και από τον μέτρια διαβασμένο/η μαθητή/τρια, αρκεί ο/η μαθητής/τρια να είχε κατανοήσει τον τρόπο αντιμετώπισης των ασκήσεων του μαθήματος.

Συνολικά τα θέματα απαιτούσαν:

1) Μελέτη του υλικού του σχολικού βιβλίου (θεωρία και ασκήσεις),

2) Σφαιρική εμπέδωση της ύλης,

3) Πολύ προσεκτική και λεπτομερειακή ανάγνωση των εκφωνήσεων των θεμάτων, οι οποίες ήταν ξεκάθαρα διατυπωμένες ως προς τα δεδομένα αλλά και ως προς τα ζητούμενα των προβλημάτων που διατύπωναν, και

4) Καλλιέργεια της λογικής σκέψης του/της μαθητή/τριας σε όλη την διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

 

ΕΠΑ.Λ.

Προγραμματισμός Υπολογιστών

 

Τα θέματα κάλυπταν ευρύ φάσμα της εξεταζόμενης ύλης και ήταν σαφή. Χαρακτηρίζονται ως πολλά και απαιτητικά και οι μαθητές χρειαζόντουσαν αρκετό χρόνο για την επίλυσή τους. Απευθύνονταν σε υποψηφίους καλά προετοιμασμένους, που είχαν μελετήσει συστηματικά, τόσο το βιβλίο όσο και το υπόλοιπο συνοδευτικό εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος. Ιδιαίτερη προσοχή χρειαζόταν από τους μαθητές στην επίλυση του Δ θέματος, λόγω της απαιτητικότητας του σε σχέση με τον μεγάλο όγκο ζητούμενων αποτελεσμάτων.

 

Δίκτυα Υπολογιστών

Τα θέματα κάλυπταν μεγάλο μέρος της εξεταζόμενης ύλης του μαθήματος και ήταν σαφή. Χαρακτηρίζονται ως απαιτητικά και απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές. Ιδιαίτερη προσοχή χρειαζόταν από τους μαθητές στα θέματα ανάπτυξης, που κάλυπταν το 25% της συνολικής βαθμολογίας.

 

Ευχόμαστε σε όλους τους μαθητές καλά αποτελέσματα.

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

Πρόγραμμα Υποστήριξης Πιστοποίησης μαθητών στις Τ.Π.Ε.

Αθήνα, 22 Απριλίου 2019

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Πρόγραμμα Υποστήριξης Πιστοποίησης μαθητών στις Τ.Π.Ε.

 

Με αφορμή ερωτήματα και αιτήματα μελών μας σχετικά με το Πρόγραμμα Υποστήριξης Πιστοποίησης μαθητών Γ’ τάξης Γυμνασίου για την απόκτηση του ΚΠπ, που υλοποιείται από την αρχή του νέου έτους, η Π.Ε.ΚΑ.Π. υπενθυμίζει ότι έχει καταθέσει της προτάσεις της στο Υπουργείο Παιδείας από τον προηγούμενο Ιούλιο (ΑΠ 08/04-07-2018). Βασικές θέσεις της Ένωσής μας αποτελούν:

  • η θέσπιση ενός Κρατικού πιστοποιητικού γνώσεων και δεξιοτήτων στη χρήση Η/Υ,
  • η κατάλληλη και συστηματική προετοιμασία των μαθητών για το πιστοποιητικό, μέσω της διδασκαλίας προαιρετικών μαθημάτων εκτός ωρολογίου προγράμματος, από Καθηγητές Πληροφορικής.
  • η εφαρμογή του Προγράμματος Υποστήριξης από το σχολικό έτος 2019-2020 και για μαθητές που θα φοιτήσουν στη Β’ τάξη Γυμνασίου και
  • η παροχή της δυνατότητας και σε μόνιμους εκπαιδευτικούς ΠΕ86, που επιθυμούν, να συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο με διδασκαλία του σχετικού Προγράμματος.

Με την ολοκλήρωση του Προγράμματος, το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. πρόκειται να αποτιμήσει τη λειτουργία του και να καταθέσει ολοκληρωμένο κείμενο με παρατηρήσεις και προτάσεις στη Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων & Οργάνωσης Δ.Ε., με μοναδικό στόχο τη βελτίωσή του. Όσοι συνάδελφοι ενδιαφέρονται να συνδράμουν, μπορούν να αποστείλουν τις ιδέες και τους προβληματισμούς τους στο This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., έως τις 31/5/2019.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

Έκθεση «Το ΕΠΑΛ δημιουργεί» - Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 29 Μαρτίου 2019

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Έκθεση «Το ΕΠΑΛ δημιουργεί»

Πραγματοποιήθηκε για 2η συνεχή χρονιά η Έκθεση με τίτλο «Το ΕΠΑΛ δημιουργεί», από τις 27 Φεβρουαρίου έως και τις 2 Μαρτίου, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σταθμού Μετρό, στο Σύνταγμα. Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν οι Τομείς και οι Ειδικότητες που λειτουργούν στα ΕΠΑΛ και εκτέθηκαν μαθητικά έργα, τα οποία δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο των εργαστηριακών μαθημάτων. Η Π.Ε.ΚΑ.Π. συμμετείχε στην Έκθεση και συνέδραμε οικονομικά στην προσπάθεια των συναδέλφων εκπαιδευτικών ΠΕ86, που είχαν αναλάβει το περίπτερο της Πληροφορικής, αναλαμβάνοντας την εκτύπωση του φυλλαδίου που μοιράστηκε στους επισκέπτες (επισυνάπτεται).

Ευελπιστούμε η Έκθεση να συνεχιστεί και την επόμενη σχολική χρονιά, με αποτελεσματικότερη οργάνωση, με περισσότερους επισκέπτες μαθητές από Γυμνάσια της χώρας και με την εξασφάλιση επαρκούς χρηματοδότησης από το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να μπορέσει να επιτύχει τους σημαντικούς στόχους της. Σε κάθε περίπτωση, η Π.Ε.ΚΑ.Π. θα στηρίξει εκ νέου την όποια εκδήλωση για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, προκειμένου να δημοσιοποιήσει στο ευρύ κοινό τις Ειδικότητες του Τομέα Πληροφορικής, αλλά και να αναδείξει το πολύπλευρο έργο μαθητών και καθηγητών των ΕΠΑΛ.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

Νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ - Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 26 Μαρτίου 2019

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

Το ΥΠ.Π.Ε.Θ. έδωσε πρόσφατα σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο του νέου συστήματος εισαγωγής των μαθητών της Γ’ Λυκείου στα ΑΕΙ, με το οποίο προτείνονται καθοριστικές αλλαγές στο πλήθος των μαθημάτων και κυρίως στην κατανομή των διδακτικών ωρών. Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. μελέτησε ενδελεχώς το νέο σχέδιο και κατέληξε στα ακόλουθα:

  1. Η ισότιμη αντιμετώπιση όλων των μαθημάτων των Ομάδων Προσανατολισμού σε σχέση με τις διδακτικές ώρες κινείται σε θετική κατεύθυνση.
  2. Η προτεινόμενη αύξηση των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων των Ομάδων Προσανατολισμού δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να εμβαθύνουν στο αντικείμενο σπουδών της επιλογής τους.

Επιπρόσθετα, η Π.Ε.ΚΑ.Π. επισημαίνει ότι ο ορισμός των πανεπιστημιακών τμημάτων, που θα αντιστοιχούν στις Ομάδες Προσανατολισμού (Ο.Π.), σύμφωνα με τις οποίες θα καθορίζονται οι επιλογές-προτιμήσεις των υποψήφιων μαθητών θα πρέπει να λάβει υπόψη τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα. Η Π.Ε.ΚΑ.Π. θεωρεί ότι οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε όλα τα πανεπιστημιακά τμήματα Πληροφορικής και Οικονομίας, όσο και σε τμήματα συγγενή ως προς το επιστημονικό τους πεδίο. Αναλυτικότερα η Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής θα πρέπει να περιλαμβάνει:

  • τα κλασικά τμήματα Πληροφορικής (Πληροφορικής, Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Πληροφορικής με εφαρμογές στη Βιοϊατρική, Επιστήμης Υπολογιστών, Ψηφιακών Συστημάτων) χωρίς καμία εξαίρεση
  • τα τμήματα Οικονομίας και Διοίκησης
  • τα τμήματα Μαθηματικών, Γεωγραφίας και Στατιστικής χωρίς καμία εξαίρεση
  • τα τμήματα Φυσικής Αγωγής, Αγωγής και Εκπαίδευσης, Τεχνών και Στρατιωτικών Σχολών, δηλαδή αυτά στα οποία δίδεται πρόσβαση ανεξαρτήτως ομάδας προσανατολισμού.

Με την έως τώρα εφαρμοζόμενη εκπαιδευτική πολιτική, στην Ο.Π. Θετικών Σπουδών εντάσσονταν κλασσικά τμήματα Πληροφορικής (που ανήκουν στην Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) αλλά και τα τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής (Ηλεκτρολόγοι, Μηχανικοί Πληροφορικής, Μηχανικοί Η/Υ, Μηχανικοί Πληροφορικής & Επικοινωνίας Συστημάτων, Ηλεκτρονικοί, Αυτοματισμού και τα αντίστοιχα ΤΕΙ). Συνέπεια των ανωτέρω, ήταν να δίνεται δυνατότητα εισαγωγής υποψηφίων σε τμήματα Πληροφορικής, χωρίς να εξετάζονται σε μάθημα Πληροφορικής και επομένως να έχουν ουσιαστικά ελλιπείς γνώσεις στο αντίστοιχο επιστημονικό πεδίο. Ως εκ τούτου η Π.Ε.ΚΑ.Π. ζητά τον εξορθολογισμό του συστήματος εισαγωγής και προτείνει:

  • Οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. Θετικών Σπουδών, που επιλέγουν τμήματα Πληροφορικής (κλασικά τμήματα Πληροφορικής / τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής), να έχουν υποχρεωτικά ως εξεταζόμενο το μάθημα της Πληροφορικής.
  • Οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. Θετικών Σπουδών, που επιλέγουν τμήματα Μηχανικών με συγγενή προγράμματα σπουδών ως προς το επιστημονικό πεδίο της Πληροφορικής (Τοπογράφοι, Πολιτικοί, Πολεοδόμοι, Αρχιτέκτονες, Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής, Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων, Μουσικής Τεχνολογίας), να έχουν τη δυνατότητα προαιρετικά να επιλέγουν ως εξεταζόμενο το μάθημα της Πληροφορικής.

Τέλος, το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. επισημαίνει ότι οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν δεν έχουν ολοκληρωμένο χαρακτήρα, αφού αφορούν μόνο τη Γ’ τάξη του Γενικού Λυκείου. Απαιτείται η αναδιάρθρωση του προγράμματος σπουδών των δύο πρώτων τάξεων του Λυκείου και η θέσπιση 2ωρου μαθήματος Πληροφορικής Γενικής Παιδείας τόσο στην Α’ όσο και στη Β’ Λυκείου. Η ενίσχυση της προσφερόμενης Πληροφορικής Παιδείας στο σημερινό Λύκειο, θα συντελέσει στην ολόπλευρη μόρφωση και προσωπική ανάπτυξη των μαθητών, με παράλληλη άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

 

 

 

ISSN Πρακτικών Πανελλήνιου Συνέδριου

Αθήνα, 5 Μαρτίου 2019

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ISSN Πρακτικών Πανελλήνιου Συνέδριου

 

 

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) ενημερώνει τα μέλη της ότι για τις ανάγκες των Πρακτικών του ετήσιου Συνεδρίου της, η Ελληνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος, παραχώρησε νέο αριθμό  ΙSSN. Ο νέος αριθμός ΙSSN για την έκδοση σε σειρές με τίτλο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής, είναι ο 2653-9756.

Υπενθυμίζουμε ότι το 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής με θέμα: «Η Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», θα διεξαχθεί από 4 έως 6 Οκτωβρίου 2019 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Περισσότερες λεπτομέρειες στην 1η Ανακοίνωση που θα δημοσιευτεί στα μέσα του επόμενο μήνα.

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

 

 

Διαγωνισμός Bebras - Δελτίο Τύπου

 

                                                                                                                                                                                                                                                  Αθήνα, 12 Φεβρουαρίου 2019

                             ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 

                        Διαγωνισμός Bebras®

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) ενημερώνει τα μέλη της ότι είναι Υποστηρικτής του Διαγωνισμού Bebras®. Ο Διαγωνισμός ξεκίνησε το 2003 ως ιδέα της Καθηγήτριας Valentina Dagiene του University of Vilnius της Λιθουανίας και υλοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2006. Ο Διαγωνισμός αποτελεί, σήμερα, μια διεθνή πρωτοβουλία της ομώνυμης κοινότητας (Bebras®), με σκοπό την προώθηση της Πληροφορικής (ή Επιστήμης των Υπολογιστών) και της Υπολογιστικής Σκέψης μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών και μαθητριών όλων των ηλικιών. Διοργανώνεται σε σχολεία, με χρήση υπολογιστών ή φορητών συσκευών, για διάφορες ηλικιακές ομάδες και υπό την επιτήρηση εκπαιδευτικών. Στον Διαγωνισμό συμμετέχουν κάθε χρόνο χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες, από 50 και πλέον χώρες. Στην Ελλάδα ξεκινά η διοργάνωσή του το 2019, για πρώτη φορά, πιλοτικά, από το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και Διδακτικής Μηχανικής (LTEE lab) του Πανεπιστημίου Αιγαίου, με τη συνεργασία πλήθους φορέων και εθελοντών.

Η συμμετοχή στον Διαγωνισμό Bebras έχει διάρκεια 45 λεπτά της ώρας και περιλαμβάνει την απάντηση 15 σύντομων προβλημάτων ή ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών που απαιτούν την εφαρμογή λογικής και υπολογιστικής σκέψης. Τα θέματα είναι διασκεδαστικά και ελκυστικά και βασίζονται σε σημαντικά προβλήματα που συχνά αντιμετωπίζουν οι επιστήμονες της Πληροφορικής. Είναι διατυπωμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να μην απαιτείται προηγούμενη τυπική γνώση για να απαντηθούν, αλλά λογική σκέψη και υπολογιστική νοοτροπία. Ο πρώτος Διαγωνισμός στην Ελλάδα θα διεξαχθεί στο διάστημα 25/2/2019 - 8/3/2019.

Για να συμμετάσχουν οι μαθητές και μαθήτριες μιας σχολικής μονάδας στον Διαγωνισμό απαιτείται να γίνει εγγραφή από έναν εκπαιδευτικό-συντονιστή του διαγωνισμού στο σχολείο, προκειμένου να εκδοθούν στοιχεία σύνδεσης (όνομα χρήστη και συνθηματικό) για κάθε μαθητή. Η προθεσμία εγγραφής των σχολικών μονάδων για τον επερχόμενο Διαγωνισμό λήγει την Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2019. Η συμμετοχή και μόνο έχει αξία και αναγνωρίζεται με ειδική βεβαίωση συμμετοχής. Η αυξημένη επίδοση στον διαγωνισμό διακρίνεται με ειδικά βραβεία. Πιο συγκεκριμένα, για τους συμμετέχοντες στον διαγωνισμό προβλέπονται οι παρακάτω βεβαιώσεις και βραβεία:

  • Βεβαίωση συμμετοχής
  • Έπαινος
  • Βραβείο διάκρισης
  • Βραβείο καλύτερης επίδοσης στη σχολική μονάδα

Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του Διαγωνισμού https://bebras.gr/.

                     

                                                                                                                                                                                                                                                   Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

 

 

 

 

Κατεβάστε σε PDF

Κατεβάστε την Αφίσα

Διοργάνωση Ημερίδας στο Αγρίνιο

Αθήνα, 22 Ιανουαρίου 2019

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Διοργάνωση Ημερίδας στο Αγρίνιο

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (ΠΕΚΑΠ) και οι Α & Β ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας συνδιοργανώνουν

Ημερίδα με θέμα:

«Εργαστήρι Διαλόγου και

Προβληματισμού για την

Πληροφορική Παιδεία»

το Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2019 και ώρα 10.00 - 14.00

στην αίθουσα Συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αγρινίου (πρώην κτίριο Τράπεζας της Ελλάδος).

Διεύθυνση: Αναστασιάδη Αβραάμ 1, 30131 

Η Ημερίδα πραγματοποιείται στο πλαίσιο της καλύτερης ενημέρωσης των καθηγητών Πληροφορικής, της καταγραφής των προβλημάτων του κλάδου ΠΕ86 και της ανάπτυξης ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ εκπαιδευτικών, στελεχών της εκπαίδευσης, επιστημόνων, ερευνητών και γενικότερα όλων όσων ενδιαφέρονται για τα ζητήματα της Πληροφορικής και των Τ.Π.Ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Το πρόγραμμα θα ανακοινωθεί τις προσεχείς ημέρες.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

 

Κατεβάστε σε PDF

 

 

13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΠΕΚΑΠ 2018

Αθήνα, 20 Δεκεμβρίου 2018

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής

 

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) διοργανώνει το Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής κάθε χρόνο σε διαφορετική πόλη, σε συνεργασία με τα τοπικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Σκοπός του συνεδρίου είναι η ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας σε θέματα που αφορούν τις σύγχρονες προσεγγίσεις της διδασκαλίας και της διδακτικής της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ο απώτερος στόχος του είναι να ενθαρρύνει και να προωθήσει την επικοινωνία και την ανάπτυξη ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ εκπαιδευτικών της Πληροφορικής, στελεχών της εκπαίδευσης, επιστημόνων, ερευνητών και γενικότερα όλων όσων ενδιαφέρονται για τα ζητήματα της Πληροφορικής και των Τ.Π.Ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Το 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής, με θέμα «Η Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη από 4 έως 6 Οκτωβρίου 2019. Χώρος διεξαγωγής ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΤΕΛΕΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΠΑ.ΜΑΚ.). Περισσότερες πληροφορίες στην 1η Ανακοίνωση που θα δημοσιευτεί στις αρχές του νέου έτους.

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                               Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

Νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση - Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 30 Νοεμβρίου 2018

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

 

Με το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που ανακοίνωσε πρόσφατα το Υπουργείο Παιδείας, καταργείται η διδασκαλία του μαθήματος Πληροφορικής στην Ομάδα Προσανατολισμού “Θετικών Σπουδών” κι αυτό παρά το ότι η Πληροφορική ανήκει στις Θετικές επιστήμες. Επιπλέον, τα τμήματα Πληροφορικής διχοτομούνται αναγκαστικά σε δύο Ομάδες Προσανατολισμού (Ο.Π.), στα τμήματα Πληροφορικής που ανήκουν στην Ο.Π. “Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής” και στα τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής που ανήκουν στην Ο.Π. “Θετικών Σπουδών”. Η διχοτόμηση των τμημάτων Πληροφορικής σε δύο διακριτές ομάδες είναι αντιεπιστημονική, εφ’ όσον αγνοεί ότι τα τμήματα αυτά θεραπεύουν το ίδιο επιστημονικό αντικείμενο.

Επιπλέον θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στους υποψήφιους μαθητές διότι:

  • Oι υποψήφιοι δεν έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν όλα τα τμήματα Πληροφορικής, αλλά μόνο όσα ανήκουν στην οικεία Ο.Π.
  • Oι υποψήφιοι της Ο.Π. “Θετικών Σπουδών”, που επιθυμούν να εισαχθούν σε τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής εξετάζονται στο μάθημα της Χημείας αντί για το μάθημα της Πληροφορικής, μάθημα που δεν έχει καμία σχέση με το αντικείμενο σπουδών των τμημάτων αυτών.
  • Oι υποψήφιοι της Ο.Π. “Θετικών Σπουδών”, που επιθυμούν να εισαχθούν σε τμήματα θετικής κατεύθυνσης (Αρχιτεκτονικής, Μαθηματικών, Γεωγραφίας κ.α.) που είτε συγγενεύουν με την επιστήμη της Πληροφορικής, είτε το πρόγραμμα σπουδών τους έχει αρκετά μαθήματα Πληροφορικής, εξετάζονται στο μάθημα της Χημείας αντί της Πληροφορικής.

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) θεωρεί ότι οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. “Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής” θα πρέπει να συνεχίσουν να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης, εκτός των τμημάτων Πληροφορικής και Οικονομίας που είναι ο βασικός πυρήνας της Ομάδας Προσανατολισμού και στα τμήματα Φυσικής Αγωγής, Αγωγής και Εκπαίδευσης, Τεχνών καθώς και στις Στρατιωτικές Σχολές. Δηλαδή, σε όλα τα τμήματα στα οποία υπήρχε ήδη καθολική πρόσβαση ανεξαρτήτως επιστημονικής κατεύθυνσης των υποψηφίων.

Επιπρόσθετα, η Ένωσή μας, για τον εξορθολογισμό και τη θεραπεία των στρεβλώσεων που προξενούνται από τη διχοτόμηση των τμημάτων Πληροφορικής σε διαφορετικές Ομάδες Προσανατολισμού, προτείνει τα κάτωθι:

  • Όλα τα κλασικά τμήματα Πληροφορικής (Πληροφορικής, Εφαρμογών Πληροφορικής, Πληροφορικής με εφαρμογές στη Βιοϊατρική, Επιστήμης Υπολογιστών, Ψηφιακών Συστημάτων, Πληροφορικής και τα αντίστοιχα Τ.Ε.Ι.) να είναι ενταγμένα στην Ο.Π. “Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής” χωρίς εξαιρέσεις.
  • Όλα τα τμήματα Μαθηματικών, Γεωγραφίας και Στατιστικής να είναι ενταγμένα στην Ο.Π. “Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής” χωρίς εξαιρέσεις.
  • Οι υποψήφιοι της Ο.Π. “Θετικών Σπουδών” που επιθυμούν την εισαγωγή τους σε τμήματα Πληροφορικής, είτε αυτά είναι τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής (Ηλεκτρολόγοι, Μηχανικοί Πληροφορικής, Μηχανικοί Η/Υ, Μηχανικοί Πληροφορικής & Επικοινωνίας Συστημάτων, Ηλεκτρονικοί, Αυτοματισμού και τα αντίστοιχα Τ.Ε.Ι.), είτε είναι κλασικά τμήματα Πληροφορικής (Πληροφορικής, Εφαρμογών Πληροφορικής, Πληροφορικής με εφαρμογές στη Βιοϊατρική, Επιστήμης Υπολογιστών, Ψηφιακών Συστημάτων, Πληροφορικής και τα αντίστοιχα Τ.Ε.Ι.), να επιλέγουν υποχρεωτικά ως εξεταζόμενο το μάθημα της Πληροφορικής αντί της Χημείας.
  • Οι υποψήφιοι της Ο.Π. “Θετικών Σπουδών” για τα τμήματα Μηχανικών (Τοπογράφοι, Πολιτικοί, Πολεοδόμοι, Αρχιτέκτονες, Βιομηχανικού Σχεδιασμού, Σχεδιασμού Προϊόντων, Μουσικής Τεχνολογίας και τα αντίστοιχα Τ.Ε.Ι.) καθώς και για όλα τα τμήματα Μαθηματικών (Μαθηματικών, Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Στατιστικής), να επιλέγουν ως εξεταζόμενο μάθημα μεταξύ Πληροφορικής ή Χημείας.

Η Π.ΕΚ.Α.Π. ως επιστημονική ένωση των εκπαιδευτικών Πληροφορικής, τίθεται στη διάθεση του Υπουργείου Παιδείας, τόσο για την τεχνική τεκμηρίωση, όσο και για την επιστημονική υποστήριξη όλων των απαραίτητων αλλαγών και μεταρρυθμίσεων, με σκοπό την ευόδωση της Πληροφορικής Παιδείας στο ελληνικό σχολείο.

                                                                                                                                                                                                                                                                                               Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

Αύξηση αριθμού Υπευθύνων Πληροφορικής & Νέων Τεχνολογιών - Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 31 Οκτωβρίου 2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αύξηση αριθμού Υπευθύνων Πληροφορικής & Νέων Τεχνολογιών

 

Με αφορμή την επικείμενη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος υποψηφίων για την επιλογή Υπευθύνων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών ανά Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) επαναφέρει το θέμα της κατάργησης των Κέντρων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.), στο δημόσιο διάλογο. Όπως είναι γενικά αποδεκτό, τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. αποτελούν μια από τις πιο επιτυχημένες δομές της εκπαίδευσης, που εδώ και χρόνια υποστήριζε τους εκπαιδευτικούς, επιμορφωτικά και τεχνικά, αλλά και τις σχολικές και διοικητικές μονάδες πάνω σε θέματα Πληροφορικής και Εφαρμογής των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη. Ως Π.Ε.ΚΑ.Π. επισημάναμε έγκαιρα, πόσο λανθασμένη είναι απόφαση της κατάργησης τους και καλούμε, έστω και την ύστατη στιγμή, την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να λάβει υπόψη της τα εκατοντάδες σχόλια που κατατέθηκαν στη σχετική διαβούλευση για το θέμα αυτό και να την αναθεωρήσει.

Σε περίπτωση τελικά που επιλεγεί να προχωρήσει η στελέχωση της νέας δομής των Υπευθύνων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, η Ένωσή μας σημειώνει ότι ο συνολικός αριθμός των θέσεων δεν είναι επαρκής. Σύμφωνα με το άρθρο 14 του Νόμου 4547/12-6-2018, προβλέπεται να σε κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να αποσπάται με τριετή θητεία, ένας μόνο εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ86 και σε λίγες μόνο Διευθύνσεις (Α΄ Αθήνας, Β΄ Αθήνας, Γ΄ Αθήνας, Δ΄ Αθήνας, Ανατολικής Αττικής, Πειραιά, Αχαΐας, Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Δυτικής Θεσσαλονίκης και Ηρακλείου) να αποσπώνται δύο εκπαιδευτικοί, ως υπεύθυνοι. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, είναι πρακτικά αδύνατον να λειτουργήσει η νέα δομή για την τεχνική υποστήριξη και την εφαρμογή της Πληροφορικής και των νέων Τεχνολογιών στις σχολικές μονάδες, με τόσους λίγους αποσπασμένους και είναι καταδικασμένη να αποτύχει εκ των προτέρων. Για παράδειγμα στην Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας, θα υπάρχει ένας υπεύθυνος για 111 Δημοτικά σχολεία και 140 Νηπιαγωγεία στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ένας υπεύθυνος για 92 Σχολεία στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, ΕΚ και ΣΔΕ).

Επιπρόσθετα, ο Νόμος προβλέπει ότι οι υποψήφιοι Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, θα πρέπει να έχουν οργανική θέση σχολικής μονάδας της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Είναι όμως γνωστό, ότι ο αριθμός των υπηρετούντων εκπαιδευτικών ΠΕ86 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι πολύ μικρότερος σε σχέση με αυτό της Δευτεροβάθμιας και είναι πολύ σοβαρό το ενδεχόμενο να μην εκδηλωθεί σχετικό ενδιαφέρον από τους συναδέλφους.

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. για την εύρυθμη, απρόσκοπτη και αποτελεσματικότερη λειτουργία της νέας δομής, προτείνει τα κάτωθι:

  • την απόσπαση ενός υπεύθυνου σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης ανά 30 σχολικές μονάδες,
  • την παροχή δυνατότητας αίτησης απόσπασης σε όσους έχουν οργανική θέση σχολικής μονάδας εντός της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και
  • σε οργανωτικό επίπεδο, να είναι αντίστοιχη του Κ.Ε.Α. και ΚΕ.Σ.Υ. στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, που να υπάγεται στην ευρύτερη δομή των ΠΕ.ΚΕ.Σ.

Η Ένωσή μας είναι στη διάθεση των αρμοδίων του Υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να αναπτύξουμε διεξοδικά και με την αντίστοιχη επιχειρηματολογία τις παραπάνω θέσεις, με μοναδικό στόχο τη συμβολή και τη στήριξη της νέας δομής, προς όφελος των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF