ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

Ευχές για έναρξη Σχολικού Έτους

 

Αθήνα, 13 Σεπτεμβρίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ευχές για έναρξη Σχολικού Έτους

Με την ευκαιρία της τέλεσης αγιασμού στα σχολεία, το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. εύχεται σε όλους τους συναδέλφους μία καλή και δημιουργική χρονιά, με υγεία και δύναμη. Το νέο σχολικό έτος ξεκινά σε μια δύσκολη συγκυρία για την Παιδεία, με τους καθηγητές Πληροφορικής να αντιμετωπίζουν ποικίλα προβλήματα στο εργασιακό τους περιβάλλον και εν αναμονή των επικείμενων αλλαγών στο Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο.

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. και αυτή τη σχολική χρονιά, με συντονισμένες δράσεις και στοχευμένες παρεμβάσεις, θα συνεχίσει την προσπάθεια για ενίσχυση του Πληροφορικού Γραμματισμού στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Σε αυτή την προσπάθεια όμως, είναι αναγκαία και απαραίτητη η ευαισθητοποίηση και η συμμετοχή όσο των δυνατόν περισσότερων συναδέλφων. Είναι γεγονός ότι η ενεργός συμμετοχή αποτελεί βασική προϋπόθεση διεκδίκησης και μοχλός πίεσης προς τα κέντρα λήψης αποφάσεων. Μόνο με μαζικότητα, ενότητα και αποφασιστικότητα μπορούν να επιτευχθούν οι στόχοι της Ένωσής μας.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

κατεβάστε σε PDF

Δελτίο Τύπου Σχετικά με τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΥΠΠΕΘ

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΣΚΓ ΠΕ)  www.apf.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ

ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΠΑΣΥΚΑΓΑ)  -  www.pasykaga.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΠΕΚΑΓΕΠΕ)  -www.pdv.org.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (Π.Ε.ΚΑ.Π.) - www.pekap.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συναντήσεις στο πλαίσιο του Πανελλαδικού Συλλαλητηρίου Διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών των κλάδων Γαλλικής (ΠΕ05) και Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίας, με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών Πληροφορικής (ΠΕ19-20) στο ΥΠ.Π.Ε.Θ και στη Βουλή

Την Πέμπτη 25.05.2017 πραγματοποιήθηκε Πανελλαδικό Συλλαλητήριο των Επιστημονικών Φορέων των εκπαιδευτικών Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας, με τη συμμετοχή και των εκπαιδευτικών Πληροφορικής, στο Υπουργείο Παιδείας στο Μαρούσι.Λόγω του γεγονότος ότι την ίδια ώραδιεξαγόταν στην Ολομέλεια της Βουλής συζήτηση για νομοσχέδιο του ΥΠ.Π.Ε.Θ, οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών πραγματοποίησαν συναντήσεις εκτός από τον χώρο του Υπουργείου Παιδείας και στο χώρο της Βουλής των Ελλήνων. Δεν κατέστη ωστόσο δυνατόν να πραγματοποιηθεί συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου, την οποία αναμένουμε τις αμέσως επόμενες μέρες.

Στην έδρα του Υπουργείου Παιδείας στο Μαρούσι πραγματοποιήθηκε συνάντηση της Προέδρου του Συνδέσμου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Π.Ε. κ. Αθηνάς Καραθάνου, της Προέδρου του Πανελλήνιου Συλλόγου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π. κ. Ευαγγελίας Κουτσουδάκη, της Προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε. κ. Στεφανίας Μπετίνας Αλβίνας Τίλε, του Προέδρου του Παραρτήματος Βόρειας Ελλάδας της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε. κ. Πάκη Σλίμπα και του Προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Πληροφορικής κ. Νίκου Σκίκου με τους Συμβούλους του Υπουργού Παιδείας κ. Χρίστο Μηλιώνη και κ. Αλέκα Μαρίνου, όπου συζητήθηκαν αναλυτικά όλα τα ζητήματα που αναφέρονται στο κοινό Υπόμνημα, που κατέθεσαν οι εκπρόσωποι των Επιστημονικών Φορέων.

Ακολούθως, οι εκπρόσωποι των ως άνω μετέβησαν στο κτίριο της Βουλής των Ελλήνων, όπου πραγματοποιήθηκε ενημερωτική συνάντησηγια τα υπό διεκδίκηση ζητήματα με τον Βουλευτή της ΔΗ.ΣΥ κ. Δημήτριο Κωνσταντόπουλο και τον Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Τριαντάφυλλο Μηταφίδη.

Τα Δ.Σ. των Επιστημονικών Φορέων των Εκπαιδευτικών Γαλλικής (ΠΕ05), Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίας και Πληροφορικής (ΠΕ19-20) ευχαριστούν τους εκατοντάδες εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο Πανελλαδικό Συλλαλητήριο Διαμαρτυρίας.

Δεδομένου ωστόσο ότι δεν κατέστη δυνατή η πραγματοποίηση  συνάντησης με τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου και δεν υπήρξε και καμία δέσμευση στην κατεύθυνση επίλυσης του πλήθους των πολύ κρίσιμων υπό διεκδίκηση θεμάτων, τα Δ.Σ. των Επιστημονικών Φορέων των Εκπαιδευτικών Γαλλικής (ΠΕ05) και Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίας και Πληροφορικής (ΠΕ19-20) καλούν τους εκπαιδευτικούς των ως άνω κλάδων να βρίσκονται σε διαρκή εγρήγορση και να ενημερώνονται ανελλιπώς από τις ιστοσελίδες των Επιστημονικών Φορέων για τις επερχόμενες κινητοποιήσεις και δράσεις, που αναμένεται να εντατικοποιηθούν και να κορυφωθούν το αμέσως επόμενο προσεχές διάστημα και έως ότου δοθεί  ικανοποιητική και οριστική λύση στο σύνολο των εκκρεμών και επειγόντων ζητημάτων που τους αφορούν.

Αναλυτική τεκμηρίωση για το σύνολο των ως άνω ζητημάτων που χρήζουν επιτακτικής και άμεσης διευθέτησης, καθώς και για τις διαπιστώσεις των εκπαιδευτικών των κλάδων Γαλλικής (ΠΕ05) και Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίας αναφορικά με τη συστηματική υποβάθμιση της Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης παρατίθενται στο κοινό αναλυτικό Υπόμνημα που κατέθεσαν οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών των ως άνω κλάδων.

Τα Δ.Σ. των Επιστημονικών Ενώσεων των Εκπαιδευτικών

Γαλλικής (ΠΕ05), Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίαςκαι Πληροφορικής (ΠΕ19-20)

 

κατεβάστε εδώ

Κάλεσμα σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΥΠ.Π.Ε.Θ. - Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 23 Μαΐου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Κάλεσμα σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Με αφορμή την ανάρτηση στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των προσκλήσεων για δηλώσεις τοποθέτησης εκπαιδευτικών Πληροφορικής σε σχολικές μονάδες, χωρίς ωστόσο να έχει προηγηθεί η απαραίτητη κατανομή των συσταθέντων οργανικών θέσεων ΠΕ19/20 ανά περιοχή, η Π.Ε.ΚΑ.Π. καλεί τους συναδέλφους που υπηρετούν στα Δημοτικά Σχολεία της Αττικής, σε Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας στο ΥΠ.Π.Ε.Θ.. Η Συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 25 Μαΐου 2017 και ώρα 13:00, σε συνεργασία με τις Επιστημονικές Ενώσεις των Κλάδων ΠΕ05 & ΠΕ07.

Όλοι μαζί διεκδικούμε:

  • Άμεση απόδοση των οργανικών θέσεων που έχουν συσταθεί ανά ΠΥΣΠΕ (ΦΕΚ 3391/τΒ΄/20-10-2016) σε σχολικές μονάδες και οριστική – οργανική τοποθέτηση των μεταταγμένων  εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
  • Μετονομασία του μαθήματος από «Τ.Π.Ε.» σε «Πληροφορική», προκειμένου να υπάρχει  σύνδεση του Προγράμματος Σπουδών του Δημοτικού με τις άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης
  • Αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος Πληροφορικής στο Δημοτικό Σχολείο
  • Θέσπιση Κρατικού Πιστοποιητικού Γνώσεων και Δεξιοτήτων στη χρήση Η/Υ

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

 

Κατεβάστε σε PDF

Μοριοδότηση Τ.Π.Ε. Επιπέδου Ι

Αθήνα, 26 Απριλίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μοριοδότηση Τ.Π.Ε. Επιπέδου Ι

Με αφορμή τη δημοσίευση της ακυρωτικής απόφασης του Σ.τ.Ε. επί της υπουργικής απόφασης, βάσει την οποίας έγινε η επιλογή των νυν Διευθυντών όλων των σχολείων της χώρας, η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) επαναφέρει στο δημόσιο διάλογο το θέμα της αποτίμησης των κριτηρίων επιλογής στελεχών εκπαίδευσης. Υπενθυμίζουμε ότι: στις τελευταίες κρίσεις των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και Δ.Ι.Ε.Κ., παρατηρήθηκε άνιση και άδικη μεταχείριση των εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ19/20, σχετικά με τη μοριοδότηση Τ.Π.Ε. Επιπέδου Ι. Παρά την τοποθέτηση της Ένωσής μας στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, τις παρεμβάσεις μας σε στελέχη του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και τις πρωτοβουλίες μας για την κατάθεση σχετικών επερωτήσεων στη Βουλή, δεν επιλύθηκε το καίριο πρόβλημα της μη μοριοδότησης των Καθηγητών Πληροφορικής, εγείροντας σοβαρά ζητήματα ισονομίας και ισοπολιτείας μεταξύ των υποψηφίων εκπαιδευτικών.

Ενόψει λοιπόν, της επικείμενης αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης, καλούμε τον Υπουργό Παιδείας να αναθεωρήσει το κριτήριο όσον αφορά τα μόρια για την πιστοποίηση Τ.Π.Ε. Επιπέδου Ι. Σήμερα, η σωστή άσκηση των καθηκόντων και των αρμοδιοτήτων των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, αλλά και γενικότερα όλων όσων ασκούν διοικητικό έργο, προϋποθέτει απαραίτητα την πολύ καλή γνώση χειρισμού Η/Υ. Για το λόγο αυτό, θεωρούμε ότι οι γνώσεις Πληροφορικής και Τ.Π.Ε. θα πρέπει να είναι προαπαιτούμενο προσόν για την πλήρωση θέσεων ευθύνης, που αναμένεται να προκηρυχθούν στο επόμενο χρονικό διάστημα. Ευελπιστούμε, ότι η τωρινή πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ. θα δείξει τη δέουσα προσοχή στο θέμα της μοριοδότησης και δε θα επαναληφθούν τα λάθη και οι παραλείψεις του πρόσφατος παρελθόντος.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε εδώ

Εξορθολογισμός Ύλης μαθήματος Τ.Π.Ε. - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 6 Φεβρουαρίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Εξορθολογισμός Ύλης μαθήματος Τ.Π.Ε.

Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 23/30-6-2016 απόφαση του Ι.Ε.Π. συγκροτήθηκαν Επιτροπές με ειδικούς επιστήμονες, με σκοπό την υποβολή προτάσεων για αναμόρφωση και εξορθολογισμό της ύλης όλων των διδασκόμενων μαθημάτων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η μοναδική πρόταση για εξορθολογισμό της ύλης μαθήματος που δεν εγκρίθηκε από το Ι.Ε.Π, είναι η πρόταση της επιτροπής για το μάθημα Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) που διδάσκεται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, λόγω αντιδράσεων μικρής μερίδας Πανεπιστημιακών καθηγητών επειδή το νέο πρόγραμμα σπουδών ήταν «πολύ υπέρ της Πληροφορικής», σύμφωνα με άτυπη ενημέρωση του υπουργείου Παιδείας. Επιπλέον το Ι.Ε.Π., παρακάμπτοντας την αρμόδια επιτροπή του μαθήματος Τ.Π.Ε. και αγνοώντας τους σχολικούς συμβούλους Πληροφορικής που απέστειλαν σχετική επιστολή (1/10/2016), προέβη σε αλλαγή της προτεινόμενης αναμόρφωσης και εξορθολογισμού της ύλης και απέστειλε το νέο τροποποιημένο κείμενο οδηγιών διδασκαλίας του μαθήματος προς στις σχολικές μονάδες, στις 28/12/2016 (Φ20/1835/222136/Δ1).

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. επεξεργάστηκε το νέο κείμενο οδηγιών που τελικώς υιοθετήθηκε από το Ι.Ε.Π. και σημειώνει τα ακόλουθα:

  • Το Ι.Ε.Π. προχώρησε αυθαίρετα και αποσπασματικά σε αλλαγές επί της προτεινόμενης αναμόρφωσης και εξορθολογισμού της ύλης του μαθήματος Τ.Π.Ε., παρά την ομόφωνη εισήγηση της αρμόδιας επιτροπής η οποία αποτελούνταν από ειδικούς επιστήμονες (Πρόεδρος καθηγητής Παιδαγωγικού τμήματος Δημοτικής εκπαίδευσης και μέλη εκπαιδευτικοί και σχολικοί σύμβουλοι Πληροφορικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης).
  • Με τις αλλαγές που έκανε το Ι.Ε.Π. επί της προτεινόμενης αναμόρφωσης και εξορθολογισμού της ύλης του μαθήματος Τ.Π.Ε. αφαιρέθηκαν ή μειώθηκαν διδακτικές ενότητες που εισήγαγαν τους μαθητές στην υπολογιστική σκέψη ή αφορούσαν σε προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και συσκευών. Οι αλλαγές αυτές, υπονομεύουν τους διδακτικούς στόχους του μαθήματος και υποβαθμίζουν το ίδιο το γνωστικό αντικείμενο.
  • Δημιουργείται διδακτικό-μαθησιακό έλλειμμα στους μαθητές, αφού το αναμορφωμένο πρόγραμμα σπουδών της Πληροφορικής του Γυμνασίου προϋποθέτει ότι οι μαθητές του δημοτικού έχουν παρακολουθήσει το πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος Τ.Π.Ε., όπως το εισηγήθηκε η αρμόδια επιτροπή και όχι κάποιο άλλο πρόγραμμα σπουδών.

Read more: Εξορθολογισμός Ύλης μαθήματος Τ.Π.Ε. - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής

 

Αθήνα, 24 Οκτωβρίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. και το Παράρτημα Π.Ε.ΚΑ.Π. Στερεάς Ελλάδας πρόκειται να διοργανώσουν σε συνεργασία με το Τμήμα Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική με έδρα τη Λαμία (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), το Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής με έδρα τη Λαμία (Τ.Ε.Ι. Στερεάς Ελλάδας) και το Τμήμα Μηχανικών Αυτοματισμού με έδρα τη Χαλκίδα (Τ.Ε.Ι. Στερεάς Ελλάδας), το 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής με θέμα: «Η Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις».

Το συνέδριο θα διεξαχθεί από 5 έως 7 Μαΐου 2017 στην πόλη της Χαλκίδας και στόχος του είναι να ενθαρρύνει και να προωθήσει την επικοινωνία και την ανάπτυξη ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ εκπαιδευτικών της Πληροφορικής, στελεχών της εκπαίδευσης, επιστημόνων και ερευνητών και γενικότερα όλων όσων ενδιαφέρονται για τα ζητήματα της Πληροφορικής στην εκπαιδευτική διαδικασία. Λεπτομέρειες για τις ημερομηνίες και οδηγίες για τη συγγραφή και υποβολή των εργασιών, θα δοθούν κατά την 1η Ανακοίνωση του συνεδρίου.

Υπεύθυνοι της διοργάνωσης είναι οι:

Σκίκος Νικόλαος, Πρόεδρος Π.Ε.ΚΑ.Π., Υπεύθυνος Συντονιστικής Επιτροπής

Κωτσάκης Σταύρος, Αντιπρόεδρος Π.Ε.ΚΑ.Π., Υπεύθυνος Επιστημονικής Επιτροπής

Παπαλέξης Στέφανος, Γενικός Γραμματέας Π.Ε.ΚΑ.Π, Υπεύθυνος Οργανωτικής Επιτροπής

Καραλιοπούλου Μαργαρίτα, Μέλος Δ.Σ. Π.Ε.ΚΑ.Π., Υπεύθυνη Επιτροπής Κριτών

Αράπογλου Αριστείδης, Υπεύθυνος ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Εύβοιας, Υπεύθυνος Επιτροπής Υποστήριξης

 

 

Κατεβάστε σε PDF

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

Υποβάθμιση Ειδικοτήτων Πληροφορικής του ΕΠΑ.Λ.

Αθήνα, 24Οκτωβρίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Υποβάθμιση Ειδικοτήτων Πληροφορικής του ΕΠΑ.Λ.

Σύμφωνα με την Αρ. Πρωτ. Φ6/160716/Δ4/29.09.2016 απόφαση του Υπουργείου Παιδείας καθορίστηκε ως εξεταστέα ύλη του Πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος «Δίκτυα Υπολογιστών», των ειδικοτήτων Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής, Τεχνικός Η/Υ & Δικτύων Η/Υ και Τεχνικός Εφαρμογών Λογισμικού, ύλη διαφορετική από την αντίστοιχη διδακτέα ύλη που καλύπτει επιστημονικά και επαγγελματικά τους αποφοίτους των ειδικοτήτων. Η απόφαση αυτή αποτελεί μία πολύ αρνητική εξέλιξη για τις ειδικότητες του Τομέα Πληροφορικής των ΕΠΑ.Λ.

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. ήδη από τις αρχές του Σεπτεμβρίου, πραγματοποίησε συνάντηση με τον Διευθυντή Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του ΥΠ.Π.Ε.Θ. όπου και ενημερώθηκε ότι η διδακτέα-εξεταστέα ύλη του τετράωρου μαθήματος «Δίκτυα Υπολογιστών» των ειδικοτήτων του Τομέα Πληροφορικής, η οποία κατατέθηκε από τους Συμβούλους του Ι.Ε.Π. προς το Δ.Σ. του Ι.Ε.Π., θα παραμείνει ως διδακτέα ύλη και μόνο ένα τμήμα της θα αποτελέσει την εξεταστέα του μαθήματος. Η αιτιολόγηση που δόθηκε ήταν ότι επρόκειτο η εξεταστέα ύλη να είναι ίδια με αυτή του Πανελλαδικώς εξεταζόμενου τρίωρου μαθήματος «Τεχνολογία Δικτύων και Επικοινωνιών» των ειδικοτήτων Τεχνικός Ηλεκτρονικών & Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Τεχνικός Δικτύων & Τηλεπικοινωνιών του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού των  ΕΠΑ.Λ. Το προεδρείο της Π.Ε.ΚΑ.Π. διαφώνησε με τις προωθούμενες αλλαγές και διατύπωσε τις πάγιες θέσεις του Κλάδου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση (αυτόνομος Τομέας Πληροφορικής, διδασκαλία μαθημάτων Πληροφορικής από εκπαιδευτικούς ΠΕ19/20 κ.α.).

Read more: Υποβάθμιση Ειδικοτήτων Πληροφορικής του ΕΠΑ.Λ.

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2016

Αθήνα, 17 Οκτωβρίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2016

Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2016, η οποία πραγματοποιείται από 15 έως και 23 Οκτωβρίου 2016, η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.), καλεί τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς ΠΕ19/20 που υπηρετούν στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, να συμμετάσχουν ενεργά με αντίστοιχες δράσεις στο πλαίσιο των μαθημάτων τους. Οι δραστηριότητες ανάπτυξης κώδικα σε διάφορες γλώσσες και περιβάλλοντα, προτείνεται να υλοποιηθούν στα Σχολικά Εργαστήρια Πληροφορικής, με την καθοδήγηση των Σχολικών Συμβούλων αλλά και σε συνεργασία με τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. της κάθε περιοχής.

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού ξεκίνησε το 2013 με βασικό στόχο την προώθηση της δημιουργικότητας μέσω του προγραμματισμού και της ενίσχυσης των ψηφιακών δεξιοτήτων. Αποτελεί πρωτοβουλία που φέρνει την κωδικοποίηση και τον τεχνολογικό αλφαβητισμό πιο κοντά σε όλους τους πολίτες, με έναν τρόπο ελκυστικό, κατανοητό και ευχάριστο. Το 2015 46 χώρες έλαβαν μέρος και συμμετείχαν 570.000 άνθρωποι σε 7.600 εκδηλώσεις εκμάθησης κώδικα. Η Π.Ε.ΚΑ.Π., όπως έγινε και την προηγούμενη χρονιά, πρόκειται να διοργανώσει τον Φεβρουάριο Ημερίδα Αποτίμησης των δράσεων που υλοποιήθηκαν, προκειμένου να αναδείξει την αναγκαιότητα του προγραμματισμού και τη συμβολή του στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

Κατεβάστε σε  PDF

Καταγγελία για σκόπιμες και μεθοδευμένες ενέργειες από το Ι.Ε.Π.

Αθήνα, 5 Οκτωβρίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Καταγγελία για σκόπιμες και  μεθοδευμένες ενέργειες από το Ι.Ε.Π.

Σύμφωνα με την Επιστολή των Σχολικών Συμβούλων Πληροφορικής προς το Ι.Ε.Π. (1/10/2016), η μοναδική πρόταση  για τον εξορθολογισμό της ύλης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που δεν εγκρίθηκε, αφορά την  Επιτροπή για την ύλη του μαθήματος Πληροφορικής – Τ.Π.Ε. το οποίο διδάσκεται στα Δημοτικά Σχολεία. Hεπίσημη αιτιολόγηση είναι οι αντιδράσεις Πανεπιστημιακών Καθηγητών Παιδαγωγικών Τμημάτων, οι οποίοι θεώρησαν ότι η πρόταση ήταν «πολύ υπέρ της Πληροφορικής». Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.), καταγγέλλει ως μεθοδευμένες τις ενέργειες αυτές από το Ι.Ε.Π., με σκοπό να αλλοιωθεί ο χαρακτήρας της πρότασης της Επιτροπής και να αλλάξουν οι παιδαγωγικοί και διδακτικοί στόχοι του μαθήματος, προκειμένου να μην απαιτείται εκπαιδευτικός Πληροφορικής για τη διδασκαλία του. Εκφράζει δε, την έντονη διαμαρτυρία της για την απαράδεκτη στάση που τηρεί το Δ.Σ. του Ι.Ε.Π. αλλά και την αποφασιστικότητά να αντιμετωπίσει τέτοιου είδουςπρακτικές.

Η Ένωσή μας, από τον Ιούλιο, με σχετικό Δελτίο Τύπου (7/7/2016) και με αφορμή τη συγκρότηση της παραπάνω Επιτροπής είχε επισημάνει, μεταξύ άλλων,  ότι είναι απαραίτητη η διδασκαλία του μαθήματος Τ.Π.Ε. αποκλειστικά από εκπαιδευτικούς ΠΕ19/20, για την άρτια εκπαίδευση των μαθητών στις ψηφιακές τεχνολογίες, μέσα σε μια προοπτική τεχνολογικού αλφαβητισμού. Καλούμε τον Πρόεδρο του Ι.Ε.Π. κ. Γ. Κουζέλη, να δημοσιοποιήσει άμεσα:

-          Τα μέλη της Επιτροπής εξορθολογισμού ύλης του μαθήματος Τ.Π.Ε.

-          Την πρόταση  της Επιτροπής εξορθολογισμού ύλης του μαθήματος Τ.Π.Ε.

-          Το απόσπασμα του Πρακτικού της σχετικής συνεδρίασης του Δ.Σ. για το μάθημα Τ.Π.Ε.

Τέλος, η Π.Ε.ΚΑ.Π. δηλώνει προς πάσα κατεύθυνση ότι θα αναλάβει όλες τις νομικές πρωτοβουλίες που προβλέπονται, ώστε να διασφαλίσει τα δικαιώματα των Καθηγητών Πληροφορικής και το κύρος της Επιστήμης των Υπολογιστών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

Κατεβάστε σε PDF

Παράσταση Διαμαρτυρίας στο ΥΠΠΕΘ για τη στοχοποίηση των Καθηγητών Πληροφορικής

Αθήνα, 21 Σεπτεμβρίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Παράσταση Διαμαρτυρίας στο ΥΠΠΕΘ για τη στοχοποίηση των Καθηγητών Πληροφορικής

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) καταγγέλλει τη νέα προσπάθεια απαξίωσης των εκπαιδευτικών ΠΕ19/20 και υποβάθμισης της παρεχόμενης Πληροφορικής Παιδείας, που επιχειρείται από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. Μετά από τη μείωση των ωρών στο Δημοτικό Σχολείο και την κατάργηση της 3ώρης εργαστηριακής απασχόλησης που ψηφίστηκε στο τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς από την κυβερνητική πλειοψηφία, ο Υπουργός Παιδείας αποφασίζει ξαφνικά να αλλάξει τις «Οδηγίες για τη διδασκαλία της Ερευνητικής Εργασίας της Α ́ και Β ́ τάξης Γενικού Λυκείου και Α ́ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου».

Με την Υ.Α. 152929/Δ2/19-9-2016, από το τρέχον σχολικό έτος 2016-2017 δεν ισχύει η στήριξη από τους καθηγητές της Πληροφορικής στο πλαίσιο δύο δίωρων την εβδομάδα των ομάδων των διαφορετικών ερευνητικών θεμάτων στην αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. για την αναζήτηση και επεξεργασία δεδομένων και την παρουσίαση των συμπερασμάτων, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται τεράστια προβλήματα στους συναδέλφους που υπηρετούν στα Γενικά Λύκεια. Υπενθυμίζουμε ότι η παραπάνω ρύθμιση ίσχυε από το σχολικό έτος 2013–2014, κατόπιν σχετικής πρωτοβουλίας της Ένωσής μας. Θεωρούσαμε τότε και υποστηρίζουμε σήμερα, ότι ο καινοτόμος θεσμός των Ερευνητικών Εργασιών δε μπορεί να αποδώσει τα αναμενόμενα, αν δεν εμπλακούν ενεργά τα σχολικά εργαστήρια Πληροφορικής και οι εκπαιδευτικοί ΠΕ19/20 σε αυτά, με διακριτό τρόπο. Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. καλεί τα μέλη της σε παράσταση διαμαρτυρίας στο ΥΠ.Π.Ε.Θ., τη Δευτέρα 26/9/2016 και ώρα 13:00, προκειμένου να σταματήσουμε όλοι μαζί τη διαλυτική για την Πληροφορική πολιτική, που ακολουθεί ο Υπουργός Παιδείας και οι σύμβουλοί του.      

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

Κατεβάστε σε pdf