ΝΕΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Τα πέντε επαγγέλματα που θα κυριαρχήσουν την επόμενη δεκαετία

http://www.alfavita.gr/sites/default/files/styles/imagearthron/public/17403974.jpgΠολλοί μελλοντολόγοι υποστηρίζουν ότι τα ρομπότ θα αντικαταστήσουν το ανθρώπινο δυναμικό στην εργασία. Μάλιστα, το 85% των σημερινών ειδικοτήτων άλλων, εκτιμάται πως δεν θα υπάρχει το 2030. Έρευνα που διενήργησε για λογαριασμό της αμερικανικής εταιρείας ηλεκτρονικών υπολογιστών Dell το Ινστιτούτο για το Μέλλον εκτιμά ότι το 85% των επαγγελμάτων που θα ασκούμε το έτος 2030 δεν υπάρχουν σήμερα, ενώ έρευνα του Πανεπιστημίου ΜΙΤ καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η περιβόητη τεχνητή νοημοσύνη όχι μόνο δεν θα καταστρέψει την απασχόληση, αλλά θα δημιουργήσει τα αμέσως επόμενα χρόνια 21 εκατομμύρια θέσεις εργασίας μόνο στις ΗΠΑ.

Περισσότερα

86 σχολεία από την Ελλάδα τιμήθηκαν με την Ετικέτα Σχολείου eTwinning 2018-2019

https://i2.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2018/04/eTwinning.jpgΗ Ετικέτα Σχολείου eTwinning θεσπίστηκε το 2017 με στόχο την αναγνώριση και επιβράβευση της συμμετοχής, της αφοσίωσης και της δέσμευσης όχι μόνο επιμέρους εκπαιδευτικών του eTwinning, αλλά και ομάδων εκπαιδευτικών και σχολικών ηγετών από το ίδιο σχολείο. Η διαδικασία αιτήσεων για την ετικέτα ξεκίνησε τον Δεκέμβριο 2017 και έληξε τον Μάρτιο του 2018.

Περισσότερα

Χρόνια Πολλά Και καλό Πάσχα

 

Το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Πληροφορικής σας εύχεται Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα.

 

Απόφαση ΣτΕ για μετατάξεις ΠΕ19/20 (ΠΕ86)

Αθήνα, 28 Μαρτίου 2018

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Απόφαση ΣτΕ για μετατάξεις ΠΕ19/20 (ΠΕ86)

 

Σχετικά με την απόφαση του ΣτΕ που αφορά τις μετατάξεις, η Π.Ε.ΚΑ.Π. ενημερώνει ότι το αρμόδιο τμήμα Γ’ του Συμβουλίου συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του στις 26-1-2017, για να δικάσει την από 4-11-2013 αίτηση ακύρωσης των 1) υπ' αριθμ. 119655/Δ1/30-8-2013 απόφασης του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΦΕΚ Γ΄ 986/3-9-2013), 2) υπ' αριθμ. 111967/Δ2/13-8-2013 απόφασης του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, (ΦΕΚ Β΄ 1977), 3) υπ' αριθμ. 144051/Δ1/8-10-2013 απόφασης του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΦΕΚ Β΄ 2531/8-10-2013) και κάθε άλλη σχετικής πράξης ή παράλειψη της διοικήσεως. Σύμφωνα με την απόφαση, που εκδόθηκε με αριθμό 3404/2017, κρίθηκαν συνταγματικές και νόμιμες οι διατάξεις της παραγράφου 11 του άρθρου 82 του Ν. 4172/2013 για τις υποχρεωτικές μετατάξεις των εκπαιδευτικών ΠΕ19/20 (ΠΕ86).

 

Κατόπιν αυτής της θετικής εξέλιξης και λαμβάνοντας υπ’ όψη ότι όλες οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν ήδη γνωστοποιήσει στο Υπουργείο Παιδείας τις προτάσεις κατανομής οργανικών θέσεων ανά κλάδο και ανά Περιφερειακή Ενότητα, όπως όριζε η υπ' αριθμ. 136506/Ε1/11-08-2017 εγκύκλιος, η Ένωσή μας τονίζει ότι πρέπει άμεσα να αποδοθούν οι οργανικές θέσεις στους μεταταγμένους συναδέλφους Πληροφορικούς. Επισημαίνουμε δε, ότι οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ανακοινώθηκαν στις 23-3-2018 και συνεπώς η αρμόδια Διεύθυνση οφείλει να μεριμνήσει για την έγκαιρη ολοκλήρωση της διαδικασίας απόδοσής τους.

 

 Ήρθε η ώρα να λάβει τέλος η αγωνία, η εργασιακή ομηρία και η ανασφάλεια εκατοντάδων εκπαιδευτικών. Η Π.Ε.ΚΑ.Π., όπως έκανε όλα τα τελευταία χρόνια, θα παρακολουθεί με προσοχή την υπόθεση και θα παρέμβει, εφόσον χρειαστεί, στους ιθύνοντες.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

 

Κατεβάστε σε PDF

Σχέδιο νόμου για Δομές Υποστήριξης της Εκπαίδευσης - Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 26 Μαρτίου 2018

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σχέδιο νόμου για Δομές Υποστήριξης της Εκπαίδευσης

 

Σχετικά με το Σχέδιο νόμου με θέμα «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» που έχει τεθεί σε διαβούλευση από το Υπουργείο Παιδείας, η Π..Ε.ΚΑ.Π. θεωρεί ότι κινείται σε λάθος κατεύθυνση καθώς καταργεί δομές που έχουν προσφέρει στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Συγκεκριμένα, μετά λύπης διαπιστώνουμε ότι με το νομοσχέδιο προωθείται η ουσιαστική κατάργηση των Κέντρων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.), ενός από τους πιο επιτυχημένους θεσμούς που εδώ και χρόνια, επιμορφωτικά αλλά και τεχνικά, υποστήριζε τους εκπαιδευτικούς αλλά και τις σχολικές και διοικητικές μονάδες, πάνω σε θέματα Πληροφορικής και Εφαρμογής των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη.

Μετά την κατάργηση της τρίωρης εργαστηριακής απασχόλησης των υπευθύνων Σχολικών Εργαστηρίων Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ (Σ.Ε.Π.Ε.ΗΥ), το υπουργείο με την κατάργηση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., ουσιαστικά καταργεί και την τεχνική υποστήριξη στις σχολικές μονάδες. Ο θεσμός των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. όχι μόνο δεν ήταν και δεν είναι επιζήμιος για το κράτος και την εκπαίδευση, αλλά αντιθέτως γλύτωνε θεωρητικά κατά μέσο όρο περισσότερα από 1000€ ετησίως για κάθε σχολική μονάδα και κάθε διοικητική μονάδα. Αυτό το επιτύγχαναν όλα αυτά τα χρόνια υλοποιώντας άμεσα και χωρίς κόστος, τεχνικές βλάβες, εγκαταστάσεις και συντηρήσεις εξοπλισμού (εργαστήρια πληροφορικής, εκτυπωτές, σαρωτές, διαδραστικούς πίνακες κ.α.) καθώς και δικτυακή και διαδικτυακή αναβάθμιση αυτών (συνδέσεις σχολείων σε ευζωνικά δίκτυα και δίκτυα οπτικών ινών). Ουσιαστικός είναι και ο ρόλος τους όσον αφορά τον τομέα των δωρεάν εκπαιδεύσεων και των επιτόπιων ή εξ’ αποστάσεως επιμορφώσεων που παρείχαν και παρέχουν, είτε σαν ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. μεμονωμένα είτε σε συνεργασία με Σχολικούς Συμβούλους και υπευθύνους δομών εκπαίδευσης, σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, πάνω σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα (χρήση των Τ.Π.Ε. στην εκπαιδευτική πράξη, ανοιχτό λογισμικό και LTSP, εργαλεία WEB2, εκπαίδευση με τη χρήση διαδραστικών πινάκων, E-TWINNING, σχολικός εκφοβισμός κ.α.) αναβαθμίζοντας το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο.

Ως Π.Ε.ΚΑ.Π. θεωρούμε λανθασμένη την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για κατάργηση του θεσμού των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και πιστεύουμε ότι αντιθέτως πρέπει να γίνει ουσιαστική αναβάθμισή τους και προτείνουμε τη συνέχιση λειτουργίας τους με επαρκή στελέχωση. Δηλαδή με έναν υπεύθυνο ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και ένα τεχνικό υπεύθυνο ανά 30 σχολικές μονάδες, που να αποτελεί ραχοκοκαλιά υποστήριξης με διττό χαρακτήρα (τεχνικό και επιμορφωτικό), σε οργανωτικό επίπεδο αντίστοιχο του Κ.Ε.Α. και ΚΕ.Σ.Υ. στις διευθύνσεις εκπαίδευσης, που να υπάγεται στην ευρύτερη δομή των ΠΕ.ΚΕ.Σ.

Read more: Σχέδιο νόμου για Δομές Υποστήριξης της Εκπαίδευσης - Δελτίο Τύπου

Συγκρότηση Ε.Ε. - Δελτίο Τύπου

 

Αθήνα, 6 Μαρτίου 2018

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συγκρότηση Ε.Ε.

 

Τη Δευτέρα 5/3/2018 έγινε συνεδρίαση της Ε.Ε. της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.), όπως αυτό προέκυψε από τις τελευταίες εκλογές και συγκροτήθηκε σε σώμα με την εξής σύνθεση:

 

Τερπένη Ελευθερία - Πρόεδρος
Δαλάκα Ευγενία - Γραμματέας
Κόντου Αφροδίτη - Μέλος

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

#Διαγωνισμός SaferInternet4EU

https://saferinternet4kids.gr/wp-content/uploads/2018/02/safeinternet4EU-300x201.jpgΣτο πλαίσιο του πανευρωπαϊκού εορτασμού για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2018 η Επίτροπος κα Mariya Gabriel ξεκίνησε τη SaferInternet4EU, μια εκστρατεία ευαισθητοποίησης που αποσκοπεί στην προώθηση του ψηφιακού πολιτισμού μεταξύ των παιδιών και των νέων.
Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να προωθηθεί η διαδικτυακή ασφάλεια και η παιδεία στα μέσα από την αναγνώριση και την επιβράβευση επιτευγμάτων σε αυτούς τους τομείς, και για το λόγο αυτό η ευρωπαϊκή ένωση μέσω του οργανισμού INSAFE ανακοινώνει τη διενέργεια του πανευρωπαϊκού διαγωνισμού #SaferInternet4EU Awards. Ο στόχος δεν είναι άλλος από την προώθηση της διαδικτυακής ασφάλειας και της παιδείας στα μέσα, καθιστώντας τα παιδιά, τους γονείς και τους δασκάλους πιο ενημερωμένους για τις ψηφιακές ευκαιρίες και προκλήσεις. Μέσα από αυτή τη διαδικασία άλλωστε υπογραμμίζεται και ο ηγετικός ρόλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ύστερα από 20 χρόνια χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, για την επίτευξη ασφαλούς και ποιοτικής πλοήγησης στο διαδίκτυο.

Περισσότερα

Πανελλήνιο Συνέδριο Scientix για την εκπαίδευση STEM – 3 & 4 Σεπτεμβρίου 2018

https://i2.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2017/11/STEAM.pngΤο Πανελλήνιο Συνέδριο Scientix για την εκπαίδευση STEM θα πραγματοποιηθεί στις 3 & 4 Σεπτεμβρίου 2018 στο Ε.Μ.Π. στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου. Σκοπός του συνεδρίου είναι η ανάδειξη καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών από την Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών (STEM) έτσι όπως σταδιακά διαμορφώνονται στη σύγχρονη σχολική πραγματικότητα.

Περισσότερα

1ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών

https://robotics.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/31/2018/03/open-source-hardware2-1920x800.jpgΟ Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ) , το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (πρώην ΑΤΕΙ Αθηνών και ΑΤΕΙ Πειραιά) , η Ε.Π.Υ., η Ελληνική Ένωση για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση και μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας διοργανώνουν τον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Physical Computing Ανοιχτών Τεχνολογιών.

Περισσότερα