ΝΕΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Ευχές για έναρξη Σχολικού Έτους

 

Αθήνα, 13 Σεπτεμβρίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ευχές για έναρξη Σχολικού Έτους

Με την ευκαιρία της τέλεσης αγιασμού στα σχολεία, το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. εύχεται σε όλους τους συναδέλφους μία καλή και δημιουργική χρονιά, με υγεία και δύναμη. Το νέο σχολικό έτος ξεκινά σε μια δύσκολη συγκυρία για την Παιδεία, με τους καθηγητές Πληροφορικής να αντιμετωπίζουν ποικίλα προβλήματα στο εργασιακό τους περιβάλλον και εν αναμονή των επικείμενων αλλαγών στο Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο.

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. και αυτή τη σχολική χρονιά, με συντονισμένες δράσεις και στοχευμένες παρεμβάσεις, θα συνεχίσει την προσπάθεια για ενίσχυση του Πληροφορικού Γραμματισμού στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Σε αυτή την προσπάθεια όμως, είναι αναγκαία και απαραίτητη η ευαισθητοποίηση και η συμμετοχή όσο των δυνατόν περισσότερων συναδέλφων. Είναι γεγονός ότι η ενεργός συμμετοχή αποτελεί βασική προϋπόθεση διεκδίκησης και μοχλός πίεσης προς τα κέντρα λήψης αποφάσεων. Μόνο με μαζικότητα, ενότητα και αποφασιστικότητα μπορούν να επιτευχθούν οι στόχοι της Ένωσής μας.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

κατεβάστε σε PDF

Maker Faire Rome 2017

https://i2.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2017/08/mfr-badge.jpgΠριν από πέντε χρόνια, όταν η πόλη της Ρώμης φιλοξένησε το πρώτο Maker Faire Rome, συμμετείχαν 36.000 συμμετέχοντες, 250 κατασκευαστές (makers) και 12 χορηγοί. Από τότε το Maker Faire Rome γιγαντώθηκε με αποτέλεσμα το 2016 να υπάρχουν 110.000 συμμετέχοντες, 649 έργα και 88 χορηγοί, ενώ η διοργανώτρια ομάδα εξέτασε 1.200 αιτήσεις από makers που προέρχονται από 60 διαφορετικές χώρες.

To Maker Faire Rome 2017 πραγματοποιείται φέτος στις 1-3 Δεκεμβρίου στο Fiera di Roma και καλεί τους makers, τα πανεπιστήμια, τα ερευνητικά κέντρα και τα σχολεία της Ευρώπης να  υποβάλλουν τις προτάσεις τους για να μοιραστούν τα έργα τους στην έκθεση.

Περισσότερα

Παγκόσμια αύξηση της διδασκαλίας των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

https://i0.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2017/08/1FE79jE5rm46K2vQvpSdJvQ.pngΗ παγκόσμια τάση για την εισαγωγή της διδασκαλίας των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση συνεχίζει να αυξάνεται. Πριν από ένα μήνα ο Καναδάς και η Ιρλανδία ανακοίνωσαν εθνικά σχέδια για τις ΤΠΕ στην εκπαίδευση. Σε μόλις δύο εβδομάδες, η Νέα Ζηλανδία και η Ρουμανία ανακοίνωσαν  τις  δικές τους εθνικές προσπάθειες.

Περισσότερα

Οι ΤΠΕ στην εκπαίδευση: Το μέλλον είναι τώρα

http://www.ert.gr/wp-content/uploads/2017/07/digital_education-1021x566.jpgΔιδασκαλία γλωσσών προγραμματισμού σε εξάχρονους μαθητές; Αλγοριθμική σκέψη κι εκπαιδευτική ρομποτική στα προγράμματα σπουδών δημοτικού και γυμνασίου;

Ήδη μέρος της εκπαιδευτικής πρακτικής σε χώρες όπως η Βρετανία, η Γαλλία, η Εσθονία, οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία κ.ά., αποτελούν κάποιες από τις προτάσεις της Ομάδας Εργασίας Ανοιχτού Λογισμικού Περιεχομένου και Εξοπλισμού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προς το υπουργείο Παιδείας (http://edulabs.minedu.gov.gr/).

Περισσότερα

Οι πιο δημοφιλείς γλώσσες προγραμματισμού για το 2017 μέσα από την έρευνα του Stack Overflow

https://i2.wp.com/opensource.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/5/2017/04/Screen-Shot-2017-03-22-at-6.58.31-PM.pngTo Stack Overflow δημοσίευσε πριν από λίγο καιρό την ετήσια έρευνα του για το 2017.  Φέτος, πάνω από 64.000 προγραμματιστές συμμετείχαν στην έρευνα και έκαναν γνωστές τις προτιμήσεις τους.  Στην πρώτη θέση,  ως η πιο συχνά χρησιμοποιούμενη γλώσσα προγραμματισμού για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά,  βρίσκεται η JavaScript, ακολουθούμενη από την SQL και  την Java.
Για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, η JavaScript είναι η πιο συχνά χρησιμοποιούμενη γλώσσα προγραμματισμού, ακολουθούμενη από την SQL και  την Java. Αξιοσημείωτη  είναι και η ανάπτυξη της Python,  που ξεπερνάει την PHP για πρώτη φορά σε πέντε χρόνια.

Περισσότερα

Διανομές Ανοιχτού Λογισμικού για την εκπαίδευση από την Ομάδα Ανοιχτού Λογισμικού του ΥΠ.Π.Ε.Θ

https://i1.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2017/06/7.jpeg?resize=768%2C520&ssl=1Tα Edu-Distributions είναι εξειδικευμένες διανομές Linux που δημιουργήθηκαν και συντηρούνται από την Ομάδα Ανοιχτού Λογισμικού του ΥΠ.Π.Ε.Θ και απευθύνονται  τόσο σε προγραμματιστές  όσο και σε εκπαιδευτικούς/μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.

Πιο συγκεκριμένα, οι  διανομές ανοικτού λογισμικού (Edu-Distributions) είναι διαθέσιμες για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης (προσχολική, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια, δευτεροβάθμια επαγγελματική και μεταλυκειακή εκπαίδευση) και εγκαθιστούν αυτόματα όλο το λογισμικό, που κατά καιρούς, μέσω των διαφόρων δράσεων έχει δημιουργηθεί, καθώς επίσης και άλλο ψηφιακό υλικό (π.χ. ηλεκτρονικά βιβλία – ebooks) αλλά και δημοφιλείς εφαρμογές ανοιχτού λογισμικού που ήδη χρησιμοποιούνται εκτεταμένα στα ελληνικά σχολεία αλλά και διεθνώς.

Περισσότερα

Παγκόσμια πρωτιά για την ομάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής του 1ου ΓΕΛ Παπάγου και 1ου Γυμνασίου Παπάγου

https://i0.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2017/06/flagged.jpgΣτο πλαίσιο του διαγωνισμού θαλάσσιας ρομποτικής εξερεύνησης «Deep Ocean Research and Robotics Competition» που διοργανώθηκε από τον οργανισμό «Museum of Science Fiction», η ομάδα των εκπαιδευτικών Βαμβακάρη Μιχάλη, Καλέμη Γιώργου και των μαθητών Αγγέλου Φίλιππου και Βλαζάκη Παύλου, κατέκτησε την πρώτη θέση με το έργο: «Hydrobot conversion to an electronically controlled robot vehicle.»

Οι διοργανωτές προσκαλούν την ομάδα στις 2 Σεπτεμβρίου 2017 στην Ουάσινγκτον για τη βράβευσή της.

Περισσότερα

Μικροί Χάκερ και arduino στο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας

https://i2.wp.com/ioarvanit.mysch.gr/wp-content/gallery/musical-intruments/DSC_0043-web.JPGΟ Όμιλος Προγραμματισμού λειτουργεί στο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας από το σχολικό έτος 2014-2015. Σκοπός του ομίλου είναι να δώσει ενεργό ρόλο στα παιδιά να γίνουν οι ίδιοι σχεδιαστές, κατασκευαστές, προγραμματιστές και όχι απλοί χρήστες της τεχνολογίας. Τα προηγούμενα δυο χρόνια οι μαθητές και οι μαθήτριες του ομίλου δημιούργησαν «έξυπνες συσκευές» αξιοποιώντας κυρίως το Scratch, το Makey Makey και το Picoboard. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτών των κατασκευών είναι:
    Τα ηλεκτρονικά μουσικά όργανα
    Η φορητή κονσόλα παιχνιδιών
    Η ποδο-κονσόλα τρεξίματος
    Το παιχνίδι «Σταθερό χέρι»
    Η συσκευή αναγνώρισης φρούτων

Περισσότερα

Εκπαιδευτική Ρομποτική – Physical computing

http://1epal-esp-perist.att.sch.gr/images/Drasthriothtes/Project/Etos2016_2017/hydrobot04.jpgΕκπαιδευτική Ρομποτική – Physical computing

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Παναγιώτα Ματθέ

Σχολικό έτος 2016-2017

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με μαθητές και μαθήτριες της Β΄ τάξης, Τομέα Πληροφορικής και τη συμμετοχή δύο μαθητών του Τομέα Ηλεκτρονικής.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν τα ακόλουθα:

    Κατασκευή υποβρύχιου τηλεκατευθυνόμενου οχήματος με απλά υλικά (hydrobot) και προσθήκη αισθητήρων (hydrosensor) για συλλογή δεδομένων
    Κατασκευήμετεωρολογικούσταθμούμεχρήσηraspberrypi
    Δραστηριότητες ρομποτικής με χρήσηraspberrypiκαι προγραμματισμός μεScratch
    Επίσκεψη στο Ίδρυμα Ευγενίδου για συμμετοχή σε εργαστήριο Design &3DPrinting

Περισσότερα

Integrating app development into Wikipedia in Education programs

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/86/Kefalonia_Wild_Flora_project_students_in_computer_lab.jpg/220px-Kefalonia_Wild_Flora_project_students_in_computer_lab.jpgThe Argostoli Evening School has developed an Android app with their work on Commons, Wikidata and Wikispecies for offline and/or online field use to acquaint the public with the abundant edible plants growing wild in their island's natural surroundings. The school's' innovative use of MIT's CC-licensed AppInventor environment in language projects will be presented by their teacher Mina Theofilatou at the Celtic Knot Conference in Edinburgh in early July.

Περισσότερα