ΝΕΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Ημερίδα Αποτίμησης Δράσεων «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Πληροφορικής - Ώρα του Κώδικα»

Αθήνα, 13 Φεβρουαρίου 2017

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Ημερίδα Αποτίμησης Δράσεων «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Πληροφορικής - Ώρα του Κώδικα»

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) σας προσκαλεί στην Ημερίδα αποτίμησης των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της «Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού» (http://codeweek.eu, 15-23/10/2016) και κατά τη διάρκεια της «Ώρας του Κώδικα» (http://hourofcode.com, 5-11/12/2016). Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2017 και από ώρα 15:00 έως 19:00, στην Αίθουσα «Γαλάτεια Σαράντη» του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Βασικοί άξονες της Ημερίδας είναι:

- η αποτίμηση των δράσεων που υλοποιήθηκαν με μεγάλη επιτυχία τον Οκτώβριο και Δεκέμβριο του 2016,

- η προώθηση τη δημιουργικότητας μέσω του προγραμματισμού,

- η εκτίμηση της εκπαιδευτικής κοινότητας για την αναγκαιότητα και σπουδαιότητα τέτοιων παρεμβάσεων στη σχολική ζωή και

- η ανάδειξη της συμβολής του προγραμματισμού στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών.

Επισυνάπτεται το Πρόγραμμα της Ημερίδας.

Για το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Ο Πρόεδρος

 

Νικόλαος Σκίκος

 

 

Ο Γενικός Γραμματέας

 

Στέφανος Παπαλέξης

 

 

Κατεβάστε την πρόσκληση και το πρόγραμμα απο εδω

 

Read more: Ημερίδα Αποτίμησης Δράσεων «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Πληροφορικής - Ώρα του Κώδικα»

Εξορθολογισμός Ύλης μαθήματος Τ.Π.Ε. - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 6 Φεβρουαρίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Εξορθολογισμός Ύλης μαθήματος Τ.Π.Ε.

Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 23/30-6-2016 απόφαση του Ι.Ε.Π. συγκροτήθηκαν Επιτροπές με ειδικούς επιστήμονες, με σκοπό την υποβολή προτάσεων για αναμόρφωση και εξορθολογισμό της ύλης όλων των διδασκόμενων μαθημάτων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η μοναδική πρόταση για εξορθολογισμό της ύλης μαθήματος που δεν εγκρίθηκε από το Ι.Ε.Π, είναι η πρόταση της επιτροπής για το μάθημα Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) που διδάσκεται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, λόγω αντιδράσεων μικρής μερίδας Πανεπιστημιακών καθηγητών επειδή το νέο πρόγραμμα σπουδών ήταν «πολύ υπέρ της Πληροφορικής», σύμφωνα με άτυπη ενημέρωση του υπουργείου Παιδείας. Επιπλέον το Ι.Ε.Π., παρακάμπτοντας την αρμόδια επιτροπή του μαθήματος Τ.Π.Ε. και αγνοώντας τους σχολικούς συμβούλους Πληροφορικής που απέστειλαν σχετική επιστολή (1/10/2016), προέβη σε αλλαγή της προτεινόμενης αναμόρφωσης και εξορθολογισμού της ύλης και απέστειλε το νέο τροποποιημένο κείμενο οδηγιών διδασκαλίας του μαθήματος προς στις σχολικές μονάδες, στις 28/12/2016 (Φ20/1835/222136/Δ1).

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. επεξεργάστηκε το νέο κείμενο οδηγιών που τελικώς υιοθετήθηκε από το Ι.Ε.Π. και σημειώνει τα ακόλουθα:

  • Το Ι.Ε.Π. προχώρησε αυθαίρετα και αποσπασματικά σε αλλαγές επί της προτεινόμενης αναμόρφωσης και εξορθολογισμού της ύλης του μαθήματος Τ.Π.Ε., παρά την ομόφωνη εισήγηση της αρμόδιας επιτροπής η οποία αποτελούνταν από ειδικούς επιστήμονες (Πρόεδρος καθηγητής Παιδαγωγικού τμήματος Δημοτικής εκπαίδευσης και μέλη εκπαιδευτικοί και σχολικοί σύμβουλοι Πληροφορικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης).
  • Με τις αλλαγές που έκανε το Ι.Ε.Π. επί της προτεινόμενης αναμόρφωσης και εξορθολογισμού της ύλης του μαθήματος Τ.Π.Ε. αφαιρέθηκαν ή μειώθηκαν διδακτικές ενότητες που εισήγαγαν τους μαθητές στην υπολογιστική σκέψη ή αφορούσαν σε προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και συσκευών. Οι αλλαγές αυτές, υπονομεύουν τους διδακτικούς στόχους του μαθήματος και υποβαθμίζουν το ίδιο το γνωστικό αντικείμενο.
  • Δημιουργείται διδακτικό-μαθησιακό έλλειμμα στους μαθητές, αφού το αναμορφωμένο πρόγραμμα σπουδών της Πληροφορικής του Γυμνασίου προϋποθέτει ότι οι μαθητές του δημοτικού έχουν παρακολουθήσει το πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος Τ.Π.Ε., όπως το εισηγήθηκε η αρμόδια επιτροπή και όχι κάποιο άλλο πρόγραμμα σπουδών.

Read more: Εξορθολογισμός Ύλης μαθήματος Τ.Π.Ε. - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ημερίδα Αποτίμησης Δράσεων «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Πληροφορικής - Ώρα του Κώδικα»

Αθήνα, 2 Φεβρουαρίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ημερίδα Αποτίμησης Δράσεων «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Πληροφορικής - Ώρα του Κώδικα»

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) διοργανώνει Ημερίδα Αποτίμησης των δράσεων για την «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού» (http://codeweek.eu) που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της εβδομάδας από 15 έως 23 Οκτωβρίου 2016 και για την «Ώρα του Κώδικα» (http://hourofcode.com) που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της εβδομάδας από 5 έως 11 Δεκεμβρίου 2016. Η Ημερίδα θα λάβει χώρα την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2017 και από ώρα 15:00 έως 19:00, στην Αίθουσα «Γαλάτεια Σαράντη» του Υπουργείου Παιδείας. Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Βασικοί άξονες της Ημερίδας είναι:

- η αποτίμηση των δράσεων που υλοποιήθηκαν με μεγάλη επιτυχία τον Οκτώβριο και Δεκέμβριο του 2016,

- η προώθηση τη δημιουργικότητας μέσω του προγραμματισμού,

- η εκτίμηση της εκπαιδευτικής κοινότητας για την αναγκαιότητα και σπουδαιότητα τέτοιων παρεμβάσεων στη σχολική ζωή και

- η ανάδειξη της συμβολής του προγραμματισμού στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών.

Εισηγητές θα είναι Πανεπιστημιακοί, Σχολικοί Σύμβουλοι και Καθηγητές Πληροφορικής. Το Πρόγραμμα της Ημερίδας θα ανακοινωθεί τις προσεχείς ημέρες.

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

Τι είναι τα ψηφιακά αποτυπώματα και πώς να παραμείνουμε ασφαλείς

http://internet-safety.sch.gr/images/thumbUp.jpgMε αφορμή τη 14η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (7/2/2017) μπορείτε να συμβουλευτείτε τη θεματική παρουσίαση, η οποία απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς και εφήβους, τονίζοντας ότι στο Διαδίκτυο ισχύει ότι και στην πραγματική ζωή: όπως έχουμε υποχρεώσεις, έχουμε και δικαιώματα αντίστοιχα. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να την "κατεβάσουν" τοπικά (βλ. στα συνημμένα αρχεία .ppt) και συνίσταται για ακροατήριο μαθητών Γυμνασίου ή/και Α' Λυκείου. Αποτελεί μία πλήρη διδακτική προσέγγιση με χρονική διάρκεια 2 διδακτικών ωρών.
Διαβάστε επίσης, τι είναι τα ψηφιακά αποτυπώματα ή ψηφιακά ίχνη. Σε έναν κόσμο όπου οι αλγόριθμοι μπορούν να προβλέψουν τα συμφέροντα, τις επιθυμίες και τις φαντασιώσεις σας, μπορεί να σας έλκει η ψηφιακή ζωή σας, αγνοώντας όμως την ψηφιακή σκιά που ρίχνει. Μάθετε πώς να καταργείτε τα ψηφιακά σας αποτυπώματα!

Περισσότερα

2η Ανακοίνωση 11ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Καθηγητών Πληροφορικής

Χαλκίδα, 16 Δεκεμβρίου 2016

2η Ανακοίνωση

11ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Καθηγητών Πληροφορικής

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. και το Παράρτημα Π.Ε.ΚΑ.Π. Στερεάς Ελλάδας διοργανώνουν σε συνεργασία με το Τμήμα Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική με έδρα τη Λαμία (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), το Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής με έδρα τη Λαμία (Τ.Ε.Ι. Στερεάς Ελλάδας) και το Τμήμα Μηχανικών Αυτοματισμού με έδρα τη Χαλκίδα (Τ.Ε.Ι. Στερεάς Ελλάδας) το

11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής με θέμα:

«Η Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση –

Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις».

Το συνέδριο θα διεξαχθεί από 5 έως 7 Μαΐου 2017

στην πόλη της Χαλκίδας και τελεί υπό την ευγενική υποστήριξη της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας.

Αντικείμενο

Οι ψηφιακές τεχνολογίες και οι καινοτόμες δράσεις είναι σήμερα δύο αλληλένδετες έννοιες και αποτελούν απαραίτητα εργαλεία για την οικονομική ανάπτυξη και την εκπαίδευση, τη διδασκαλία και τη μάθηση, την επικοινωνία και την κοινωνική δικτύωση. Στο πλαίσιο αυτό η εκπαιδευτική κοινότητα καλείται να τις διαχειριστεί αποδοτικά και αποτελεσματικά ώστε να συμβάλλει καθοριστικά στη βελτίωση της εκπαίδευσης και στην ανάπτυξη της χώρας, που είναι σήμερα λόγω της οικονομικής κρίσης το κύριο ζητούμενο.

Σκοπός του συνεδρίου είναι να προσφέρει ένα δημόσιο βήμα ώστε να αναδειχθούν και συζητηθούν όλα τα θέματα σε σχέση με τη διδασκαλία και τη διδακτική της Πληροφορικής και αφορούν:

  • τις ψηφιακές τεχνολογίες και τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν στην εκπαιδευτική διαδικασία
  • τις καινοτόμες παιδαγωγικές πρακτικές που εμπεριέχουν και προωθούν νέες αντιλήψεις για την εκπαίδευση όσον αφορά στην αλλαγή στάσεων, στην εφαρμογή νέων διδα­κτικών προσεγγίσεων και στη χρήση νέων διδακτικών μέσων και
  • την τόνωση της αξιοποίησης των ψηφιακών δεξιοτήτων από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

Στόχος του συνεδρίου είναι να ενθαρρύνει και να προωθήσει την επικοινωνία και την ανάπτυξη ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ εκπαιδευτικών της Πληροφορικής, στελεχών της εκπαίδευσης, επιστημόνων και ερευνητών και γενικότερα όλων όσων ενδιαφέρονται για τα ζητήματα της Πληροφορικής στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Read more: 2η Ανακοίνωση 11ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Καθηγητών Πληροφορικής

4η στον κόσμο η Ελλάδα στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής

http://wrohellas.gr/wp-content/uploads/2015/07/15204037_1513185615365218_1010681843_o.jpgΓια δεύτερη συνεχόμενη χρονιά οι περσινοί αργυροί Ολυμπιονίκες θα επιστρέψουν με ψηλά το κεφάλι απο την Ολυμπιαδά Ρομποτικής, με τους Robo Specialists να καταλαμβάνουν την τέταρτη θέση στον κόσμο, στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής που διεξήχθη στο Νέο Δελχί της Ινδίας.

Περισσότερα

Πρόσκληση για συμμετοχή στον όμιλο "Μικροί Χάκερ" μέσω διαδικτύου

http://ppf.edu.gr/sites/default/files/styles/large/public/media_root/hacker_logo.png?itok=KabPzdizΤο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας προσκαλεί μαθήτριες και μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου να συμμετέχουν μέσω διαδικτύου στον εκπαιδευτικό όμιλο προγραμματισμού “Μικροί Χάκερ” και να εξερευνήσουν τον τρόπο λειτουργίας των ψηφιακών συσκευών μέσα από δραστηριότητες που μπορούν να κάνουν μόνοι στο σπίτι τους. Η συμμετοχή των μαθητριών και μαθητών είναι δωρεάν και γίνεται αποκλειστικά διαδικτυακά μέσω ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης στο πλαίσιο λειτουργίας των εκπαιδευτικών ομίλων του σχολείου.

Περισσότερα