ΝΕΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Κάλεσμα σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΥΠ.Π.Ε.Θ. - Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 23 Μαΐου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Κάλεσμα σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Με αφορμή την ανάρτηση στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των προσκλήσεων για δηλώσεις τοποθέτησης εκπαιδευτικών Πληροφορικής σε σχολικές μονάδες, χωρίς ωστόσο να έχει προηγηθεί η απαραίτητη κατανομή των συσταθέντων οργανικών θέσεων ΠΕ19/20 ανά περιοχή, η Π.Ε.ΚΑ.Π. καλεί τους συναδέλφους που υπηρετούν στα Δημοτικά Σχολεία της Αττικής, σε Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας στο ΥΠ.Π.Ε.Θ.. Η Συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 25 Μαΐου 2017 και ώρα 13:00, σε συνεργασία με τις Επιστημονικές Ενώσεις των Κλάδων ΠΕ05 & ΠΕ07.

Όλοι μαζί διεκδικούμε:

  • Άμεση απόδοση των οργανικών θέσεων που έχουν συσταθεί ανά ΠΥΣΠΕ (ΦΕΚ 3391/τΒ΄/20-10-2016) σε σχολικές μονάδες και οριστική – οργανική τοποθέτηση των μεταταγμένων  εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
  • Μετονομασία του μαθήματος από «Τ.Π.Ε.» σε «Πληροφορική», προκειμένου να υπάρχει  σύνδεση του Προγράμματος Σπουδών του Δημοτικού με τις άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης
  • Αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος Πληροφορικής στο Δημοτικό Σχολείο
  • Θέσπιση Κρατικού Πιστοποιητικού Γνώσεων και Δεξιοτήτων στη χρήση Η/Υ

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

 

Κατεβάστε σε PDF

Άδικη και άνιση αντιμετώπιση των καθηγητών Πληροφορικής

Αθήνα,  22 Μαΐου 2017

                                                Αρ. Πρωτ.: 46

Προς:

Υπουργό ΥΠ.Π.Ε.Θ.
κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου

Κοινοποίηση:

Γενικό Γραμματέα ΥΠ.Π.Ε.Θ.

κ. Ιωάννη Παντή

Μέλη Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων

Θέμα: Άδικη και άνιση αντιμετώπιση των καθηγητών Πληροφορικής

 

Αξιότιμες κυρίες / Αξιότιμοι κύριοι,

Σύμφωνα με το Σχέδιο Νόμου «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα εκπαίδευσης» που κατατέθηκε στη Βουλή προς συζήτηση και ψήφιση, διαπιστώνεται για μία ακόμη φορά προσπάθεια άνισης μεταχείρισης των καθηγητών Πληροφορικής σε σχέση με τους καθηγητές των άλλων κλάδων. Συγκεκριμένα δε διορθώνεται η αδικία σχετικά με το θέμα της μη μοριοδότησης Τ.Π.Ε. Επιπέδου Ι των εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ19/20, που παρατηρήθηκε στις τελευταίες κρίσεις των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων. Υπενθυμίζουμε ότι παρά την τοποθέτηση της Ένωσής μας στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, τις παρεμβάσεις μας σε στελέχη του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και τις πρωτοβουλίες μας για την κατάθεση επερωτήσεων στη Βουλή, δεν επιλύθηκε το καίριο αυτό πρόβλημα. Σήμερα, δυστυχώς, οι συντάκτες της νέας πρότασης για την επιλογή Διευθυντών, διατηρούν σε ισχύ τη σχετική διάταξη του Νόμου 4327/2015, εγείροντας σοβαρά ζητήματα ισονομίας και ισοπολιτείας μεταξύ των υποψηφίων εκπαιδευτικών.

Επίσης, στις προϋποθέσεις επιλογής των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων δε λογίζεται ως διδακτική η θητεία στα Κέντρα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.), αφαιρώντας έτσι το δικαίωμα που προκύπτει από την εγκύκλιο λειτουργίας των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. (Υπ.Αρ.Πρωτ.92995/Γ7/10-08-2012). Σημειώνουμε ότι η εγκύκλιος ορίζει σαφώς ότι η υπηρεσία, των Υπευθύνων και Τεχνικών Υπευθύνων, προσμετράται ως διοικητική και καθοδηγητική εμπειρία για την επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης, καθώς και ως διδακτική. Τα ανωτέρω τεκμηριώνονται και από την Υπουργική Απόφαση Αρ.Πρωτ.108401/ΓΔ4/7-7-2015, που αφορά την «Παράταση αποσπάσεων εκπαιδευτικών Υπευθύνων ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.». Επιπρόσθετα, επισημαίνουμε ότι λόγω των ανωτέρω στο Φ.Ε.Κ. Α’ 50/14-5-15, Άρθρο 17 «Προϋποθέσεις επιλογής Διευθυντών και Υποδιευθυντών» Παρ. 7, η υπηρεσία των Υπευθύνων ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ, υπολογίζεται ως διδακτική.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. θεωρεί άδικη και άνιση την αντιμετώπιση των καθηγητών Πληροφορικής, εν όψει της επιλογής των νέων Διευθυντών. Καλούμε την πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ. αλλά και τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, να δείξουν τη δέουσα προσοχή στις προαναφερθείσες διατάξεις και να διορθώσουν τα σχετικά άρθρα. Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πρόσθετη πληροφορία και παρακαλούμε για τις ενέργειές σας.

Mε εκτίμηση,

Για το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

Ο Πρόεδρος

 

 

Νικόλαος Σκίκος

 

Ο Γενικός Γραμματέας

 

 

Στέφανος Παπαλέξης

 

Κατεβάστε σε PDF

Μοριοδότηση Τ.Π.Ε. Επιπέδου Ι

Αθήνα, 26 Απριλίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μοριοδότηση Τ.Π.Ε. Επιπέδου Ι

Με αφορμή τη δημοσίευση της ακυρωτικής απόφασης του Σ.τ.Ε. επί της υπουργικής απόφασης, βάσει την οποίας έγινε η επιλογή των νυν Διευθυντών όλων των σχολείων της χώρας, η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) επαναφέρει στο δημόσιο διάλογο το θέμα της αποτίμησης των κριτηρίων επιλογής στελεχών εκπαίδευσης. Υπενθυμίζουμε ότι: στις τελευταίες κρίσεις των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και Δ.Ι.Ε.Κ., παρατηρήθηκε άνιση και άδικη μεταχείριση των εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ19/20, σχετικά με τη μοριοδότηση Τ.Π.Ε. Επιπέδου Ι. Παρά την τοποθέτηση της Ένωσής μας στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, τις παρεμβάσεις μας σε στελέχη του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και τις πρωτοβουλίες μας για την κατάθεση σχετικών επερωτήσεων στη Βουλή, δεν επιλύθηκε το καίριο πρόβλημα της μη μοριοδότησης των Καθηγητών Πληροφορικής, εγείροντας σοβαρά ζητήματα ισονομίας και ισοπολιτείας μεταξύ των υποψηφίων εκπαιδευτικών.

Ενόψει λοιπόν, της επικείμενης αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης, καλούμε τον Υπουργό Παιδείας να αναθεωρήσει το κριτήριο όσον αφορά τα μόρια για την πιστοποίηση Τ.Π.Ε. Επιπέδου Ι. Σήμερα, η σωστή άσκηση των καθηκόντων και των αρμοδιοτήτων των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, αλλά και γενικότερα όλων όσων ασκούν διοικητικό έργο, προϋποθέτει απαραίτητα την πολύ καλή γνώση χειρισμού Η/Υ. Για το λόγο αυτό, θεωρούμε ότι οι γνώσεις Πληροφορικής και Τ.Π.Ε. θα πρέπει να είναι προαπαιτούμενο προσόν για την πλήρωση θέσεων ευθύνης, που αναμένεται να προκηρυχθούν στο επόμενο χρονικό διάστημα. Ευελπιστούμε, ότι η τωρινή πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ. θα δείξει τη δέουσα προσοχή στο θέμα της μοριοδότησης και δε θα επαναληφθούν τα λάθη και οι παραλείψεις του πρόσφατος παρελθόντος.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε εδώ

Μαθητές έφτιαξαν εφαρμογή που μεταφράζει από ελληνικά στα αραβικά και αντίστροφα

http://i1.wp.com/techit.gr/wp-content/uploads/2017/04/android-1.pngΤις ανάγκες επικοινωνίας των προσφύγων στη χώρα μας αφουγκράσθηκαν μαθητές του Επαγγελματικού Λυκείου Αλεξάνδρειας Ημαθίας οι οποίοι ανέπτυξαν μια εφαρμογή που μεταφράζει αραβικά στα ελληνικά και αντίστροφα.
Βασικός στόχος της εργασίας, που έγινε στο πλαίσιο μαθήματος για τον προγραμματισμό εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα, ήταν η σχεδίαση και υλοποίηση μιας εφαρμογής για συσκευές tablet και τηλέφωνα με λειτουργικό σύστημα Adroid, ώστε να αποτελέσει ένα βοήθημα στην επικοινωνία των προσφύγων με τον τοπικό πληθυσμό.

Περισσότερα

rightcopyright.eu: Πανευρωπαϊκή εκστρατεία για τη βελτίωση των πνευματικών δικαιωμάτων στην εκπαίδευση

https://i0.wp.com/edu.ellak.gr/wp-content/uploads/sites/11/2017/03/Communia-slogan.pngΠριν από λίγες ημέρες, το COMMUNIA International Association εγκαινίασε την εκστρατεία rightcopyright.eu,  με στόχο την βελτίωση του πλαισίου των πνευματικών  δικαιωμάτων στην εκπαίδευση.  Στόχος της εκστρατείας είναι να υψώσουμε τη φωνή μας ώστε να επηρεαστούν οι νομοθέτες για την δημιουργία καλύτερων νόμων περί πνευματικών δικαιωμάτων στην εκπαίδευση.

Περισσότερα

Ο δωδεκάλογος των κοινωνικών δικτύων ... για εφήβους!

http://internet-safety.sch.gr/images/safe%20social%20media_1.jpgΓια τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχετε ακούσει πολλά και τα χρησιμοποιείτε ακόμη περισσότερο! Η σωστή ενημέρωση όμως είναι σημαντική, δεδομένου ότι οφείλετε να εξοπλίζεστε με γνώσεις γύρω από το διαδίκτυο, προκειμένου να προστατεύεστε από τυχόν κακοτοπιές. Δεδομένου ότι το διαδίκτυο έχει περισσότερες θετικές παρά αρνητικές προεκτάσεις, αυτό πρακτικά σημαίνει ότι πρέπει να βρισκόσαστε σε εγρήγορση και να ενημερωνόσαστε για τη δική σας προστασία. Δείτε λοιπόν 12 πρακτικές ασφαλούς συμπεριφοράς στα κοινωνικά δίκτυα, σε μορφή εικόνων, καθώς η γνώση παρέχει ασφάλεια!

Περισσότερα

Διαμαρτυρία για την καθυστέρηση απόδοσης οργανικών θέσεων στους μεταταγμένους στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ05, ΠΕ07 και ΠΕ19-20

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΣΚΓ ΠΕ)  www.apf.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ

ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΠΑΣΥΚΑΓΑ)  -   www.pasykaga.gr

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟY (APLF)  -  www.aplf.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΠΕΚΑΓΕΠΕ)  www.pdv.org.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (Π.Ε.ΚΑ.Π.) - www.pekap.gr

Αθήνα, 30 Μαρτίου 2017

ΠΡΟΣ:

- Υπουργό Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων κ. Κ. Γαβρόγλου

ΚΟΙΝ.:

- Γενικό Γραμματέα ΥΠ.Π.Ε.Θ.κ. Γιάννη Παντή

- Προϊστάμενο της Δ/νσης Σπουδών, Προγραμμάτων &

Οργάνωσης Π.Ε του ΥΠ.Π.Ε.Θ. κ. Γ. Πολίτη

- Σύμβουλο Υπουργού Παιδείας,

Έρευνας & Θρησκευμάτων κ. Γ. Αθανασόπουλο

-        Δ.Ο.Ε.

Θέμα: Διαμαρτυρία για την καθυστέρηση απόδοσης οργανικών θέσεων στους μεταταγμένους στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ05, ΠΕ07 και  ΠΕ19-20

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,

Την Τρίτη 07.02.2017 τα Δ.Σ. των Επιστημονικών Φορέων των εκπαιδευτικών Γαλλικής Φιλολογίας, Γερμανικής Φιλολογίας και Πληροφορικής, είχαν διαδοχικές συναντήσεις με υπηρεσιακούς παράγοντες του ΥΠ.Π.Ε.Θ., και συγκεκριμένα με τον κ. Γ. Αθανασόπουλο, Σύμβουλό σας, καθώς και με τον κ. Γ. Πολίτη, Προϊστάμενο της Δ/νσης Σπουδών, Προγραμμάτων & Οργάνωσης Π.Ε. προκειμένου να τους θέσουν ερωτήματα, μεταξύ των άλλων, σχετικά με την πορεία της απόδοσης οργανικών θέσεων στους μεταταγμένους συναδέλφους στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ο κ. Γ. Αθανασόπουλος δεσμεύθηκε για την ολοκλήρωση της διαδικασίας απόδοσης των συσταθεισών οργανικών θέσεων μέχρι το τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.

Ο δε κ. Γ. Πολίτης, εκτίμησε πως θα διευθετηθεί το συντομότερο δυνατόν, το αργότερο δε, μέχρι το καλοκαίρι, ταυτιζόμενος με τον κ. Γ. Αθανασόπουλο, υπογραμμίζοντας ωστόσο παράλληλα, ότι η ολοκλήρωση της διαδικασίας αποτελεί πρωτίστως θέμα πολιτικής απόφασης.

Με έκπληξη όμως και ιδιαίτερη ανησυχία διαπιστώσαμε ότι σε απάντηση που δώσατε στη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας στις 9-3-2017, όταν ρωτηθήκατε για τις οριστικές - οργανικές τοποθετήσεις των μεταταγμένων συναδέλφων, την προσέγγιση σας στο θέμα. Συγκεκριμένα, απαντήσατε ότι η απόδοση οργανικών συσχετίζεται άμεσα με τις εκκρεμείς αποφάσεις του ΣτΕ ενώ δεν συσχετίστηκε και δεν αναβλήθηκε για τον ίδιο λόγο η οριστική – οργανική τοποθέτηση μεταταγμένων εκπαιδευτικών των κοινών ειδικοτήτων ΠΕ06, ΠΕ11 ΚΑΙ ΠΕ16 το καλοκαίρι του 2016. Τονίσθηκε δε πως θα υπάρξει συμμόρφωση προς την απόφαση των δικαστηρίων, ακολουθώντας την προβλεπόμενη διαδικασία, για τους υπεραρίθμους χωρίς να διευκρινίζεται ποια θα είναι ακριβώς «η τύχη» των μεταταγμένων συναδέλφων μας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.


Μετά από αυτή σας την τοποθέτηση, κρίνουμε ότι το Υπουργείο εμπαίζει πλέον τους μεταταγμένους συναδέλφους, καταστρατηγώντας την ίση αντιμετώπιση τους έναντι των υπολοίπων συναδέλφων τους, αφού, σύμφωνα με τις απαντήσεις σας που δημοσιοποίησε η Δ.Ο.Ε, τους κρατάτε σε ένα καθεστώς εργασιακής ομηρίας και ανασφάλειας, διότι, δεν ξεκαθαρίζονται οι προθέσεις του Υπουργείου, σε περίπτωση ακύρωσης των μετατάξεων από τις δικαστικές αποφάσεις. 

Σημειώνουμε δε ότι με τη φετινή εγκύκλιο κλήθηκαν για τέταρτη φορά οι μεταταγμένοι εκπαιδευτικοί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση των ειδικοτήτων ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ19-ΠΕ20, από το καλοκαίρι του 2013, να υποβάλλουν υποχρεωτικώς αίτηση οριστικής τοποθέτησης, ως ευρισκόμενοι στη διάθεση.

Ωστόσο γνωρίζετε ότι με την υπ' αριθ. 172260Ε1/17-10-2016 (ΦΕΚ 3391Β΄) ΚΥΑ, έχουν συσταθεί πλέον οι κλάδοι και οι οργανικές θέσεις των παραπάνω εκπαιδευτικών στις κατά τόπους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και ως εκ τούτου αποτελεί υποχρέωση της Υπηρεσίας να προχωρήσει χωρίς περαιτέρω χρονοτριβή στον ορισμό των σχολικών μονάδων και ομάδων σχολείων σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, ώστε να αποδοθούν οι θέσεις αυτές για την οριστική τοποθέτησή τους, όπως άλλωστε έχει δεσμευθεί το Υπουργείο επανειλημμένως.

Προϋπόθεση βεβαίως για την ομαλή ολοκλήρωση της οριστικής – οργανικής τοποθέτησης των μεταταχθέντων εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ19-ΠΕ20, στο πλαίσιο της φετινής υπ’ αριθ. 26587/Ε1/16-2-2017 εγκυκλίου είναι η γενίκευση του επανυπολογισμού των Μορίων Συνθηκών Διαβίωσης σε πανελλαδική βάση. Και τούτο προς αποφυγή αναστάτωσης που θα προκληθεί σε πρώτη φάση με τις ενστάσεις όσο και σε δεύτερη φάση με την κατάθεση αιτήσεων ακύρωσης στα κατά τόπους Διοικητικά Εφετεία.

Διαμαρτυρόμαστε έντονα και καλούμε το Υπουργείο και εσάς προσωπικά να διευθετήσετε άμεσα τα θιγόμενα ζητήματα, με τον καλύτερο και δικαιότερο δυνατόν τρόπο, αποκαθιστώντας την κατάφωρη αδικία και την άνιση μεταχείριση που υφίστανται για τέταρτη σχολική χρονιά οι από μετάταξη συνάδελφοι μας και να καθησυχάσετε την έκδηλη αναστάτωση τους, δηλώνοντας με σαφήνεια το χρονοδιάγραμμα της οριστικής τοποθέτησής τους, καθώς και την πρόθεση σας να αντιμετωπίσετε με νομοθετική ρύθμιση την περίπτωση ακυρωτικής απόφασης του ΣτΕ, γεγονός που το απευχόμαστε, καθώς θα δημιουργήσει σωρεία δυσεπίλυτων υπηρεσιακών θεμάτων στις σχολικές μονάδες που υπηρετούν μεταταγμένοι εκπαιδευτικοί, χωρίς να συνυπολογίσουμε την δυσχερή ανατροπή της προσωπικής, οικογενειακής και υπηρεσιακής κατάστασης τους. 

Επιπλέον θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι η οργανική - οριστική τοποθέτηση αφενός μεν ικανοποιεί το δικαίωμα εργασιακής ασφάλειας των εκπαιδευτικών που αφορά, αφετέρου δε προάγει, υπέρ των μαθητών, το παρεχόμενο από αυτούς εκπαιδευτικό έργο καθώς εξασφαλίζει τη συνέχιση του με ευνοϊκότερες συνθήκες, αφού αποτρέπει τη διαρκή αλλαγή εκπαιδευτικών ανά διδακτικό έτος στις σχολικές μονάδες, όπως συμβαίνει κατά κανόνα επί προσωρινών τοποθετήσεων, στο καθεστώς των οποίων ως γνωστόν βρίσκονται οι μεταταχθέντες ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ19 και ΠΕ20 εκπαιδευτικοί από τον Σεπτέμβριο του 2013.

Τα Δ.Σ. των Επιστημονικών Φορέων των Εκπαιδευτικών

Γαλλικής (ΠΕ05), Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίας

και Πληροφορικής (ΠΕ19-20)

 

Κατεβάστε σε PDF