ΝΕΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Πρόγραμμα Υποστήριξης Πιστοποίησης μαθητών στις Τ.Π.Ε.

Αθήνα, 22 Απριλίου 2019

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Πρόγραμμα Υποστήριξης Πιστοποίησης μαθητών στις Τ.Π.Ε.

 

Με αφορμή ερωτήματα και αιτήματα μελών μας σχετικά με το Πρόγραμμα Υποστήριξης Πιστοποίησης μαθητών Γ’ τάξης Γυμνασίου για την απόκτηση του ΚΠπ, που υλοποιείται από την αρχή του νέου έτους, η Π.Ε.ΚΑ.Π. υπενθυμίζει ότι έχει καταθέσει της προτάσεις της στο Υπουργείο Παιδείας από τον προηγούμενο Ιούλιο (ΑΠ 08/04-07-2018). Βασικές θέσεις της Ένωσής μας αποτελούν:

  • η θέσπιση ενός Κρατικού πιστοποιητικού γνώσεων και δεξιοτήτων στη χρήση Η/Υ,
  • η κατάλληλη και συστηματική προετοιμασία των μαθητών για το πιστοποιητικό, μέσω της διδασκαλίας προαιρετικών μαθημάτων εκτός ωρολογίου προγράμματος, από Καθηγητές Πληροφορικής.
  • η εφαρμογή του Προγράμματος Υποστήριξης από το σχολικό έτος 2019-2020 και για μαθητές που θα φοιτήσουν στη Β’ τάξη Γυμνασίου και
  • η παροχή της δυνατότητας και σε μόνιμους εκπαιδευτικούς ΠΕ86, που επιθυμούν, να συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο με διδασκαλία του σχετικού Προγράμματος.

Με την ολοκλήρωση του Προγράμματος, το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. πρόκειται να αποτιμήσει τη λειτουργία του και να καταθέσει ολοκληρωμένο κείμενο με παρατηρήσεις και προτάσεις στη Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων & Οργάνωσης Δ.Ε., με μοναδικό στόχο τη βελτίωσή του. Όσοι συνάδελφοι ενδιαφέρονται να συνδράμουν, μπορούν να αποστείλουν τις ιδέες και τους προβληματισμούς τους στο This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., έως τις 31/5/2019.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

Η πληροφορική στη Θετική κατεύθυνση

https://www.esos.gr/sites/default/files/styles/slider/public/article-listing-images/exetaseis_5.jpgΤο σχέδιο για το νέο εξεταστικό που είδε το φως της δημοσιότητας έκρυβε μία δυσάρεστη έκπληξη: την απουσία της Πληροφορικής από τη Θετική ομάδα προσανατολισμού και ταυτόχρονα την ύπαρξη της σε μία, ξένη και ασύνδετη με αυτή, ομάδα, των Οικονομικών.

Περισσότερα

Ψηφιακές οι πιο δυσεύρετες δεξιότητες στην αγορά εργασίας!

https://eretikos.gr/wp-content/uploads/2018/09/pc_708_1.jpgΚυβερνοασφάλεια, data analytics, ψηφιακή τεχνολογία και ρομποτική αυτοματοποίηση διαδικασιών είναι μερικές μόνο από τις γνώσεις και τις δεξιότητες που αναζητούν οι επιχειρήσεις στην αγορά εργασίας σήμερα.

Περισσότερα

Firefox Send: Εύκολη και δωρεάν αποστολή αρχείων με ασφάλεια

https://blog.mozilla.org/wp-content/uploads/2019/03/FX_Blog_Send.pngΤο Firefox Send είναι μια δωρεάν κρυπτογραφημένη υπηρεσία μεταφοράς και αποστολής αρχείων που επιτρέπει στους χρήστες να μοιράζονται αρχεία με απόλυτη ευκολία και ασφάλεια από οποιοδήποτε πρόγραμμα περιήγησης (Firefox, Chrome, Opera κλπ).

Σε αντίθεση με υπηρεσίες όπως το Google Drive ή το Dropbox που ναι μεν δίνουν αρκετά μεγάλο διαθέσιμο χώρο για αποθήκευση και αποστολή αρχείων, το Firefox Send ακολουθεί μια διαφορετική προσέγγιση η οποία και την κάνει ιδιαίτερα χρήσιμη.

Περισσότερα

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ Τ.Π.Ε. ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ

http://lifelonglearning.gr/images/2.gifΣτόχοι του Συνεδρίου

- Η παρουσίαση σύγχρονων προσεγγίσεων στην εκπαιδευτική
πράξη…
- Η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών σε θέματα διδακτικής
μεθοδολογίας στην αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. καθώς και η ενίσχυση
της καινοτομίας στην εκπαίδευση
- Η ανταλλαγή εμπειριών και τεχνογνωσίας
- Ο γόνιμος προβληματισμός και ο δημιουργικός διάλογος πάνω σε
περιπτώσεις αξιοποίησης των Τ.Π.Ε. καθώς και της καινοτομίας
στην εκπαίδευση

Περισσότερα

Η Gravity Force στους παγκόσμιους τελικούς του διαγωνισμού 4×4 in Schools

http://adlnet.gr/wp/wp-content/uploads/2014/11/header1.pngΈνα ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός για την Ελληνική μαθητική κοινότητα αποτελεί η συμμετοχή της ομάδας Gravity Force στους παγκόσμιους τελικούς του διαγωνισμού 4×4 in Schools, που θα διενεργηθούν από 13 έως 16 Απριλίου 2019 στο University of Warwick, με τη συμμετοχή περισσότερων από 150 μαθητών από 20 χώρες. Το εισιτήριο συμμετοχής της ομάδας στους παγκόσμιους τελικούς κερδήθηκε μέσα από την συμμετοχή της, στους εθνικούς τελικούς του διαγωνισμού STEM “LAND ROVER-4×4 in schools”.

Περισσότερα

Ένα διαδραστικό παιχνίδι αποκαλύπτει τους κινδύνους του διαδικτύου

Στιγμιότυπο στο 2019 04 10 10 02 26Ενώ η προστασία των προσωπικών δεδομένων στο Διαδίκτυο συνεχίζει να προκαλεί μεγάλη ανησυχία στους καταναλωτές, η Γαλλική Οργάνωση Καταναλωτών, UFC-Que Choisir εγκαινιάζει ένα σοβαρό παιχνίδι για να βοηθήσει τους καταναλωτές να προστατεύσουν καλύτερα τα προσωπικά τους δεδομένα. Το «Αποδέχεσαι;» είναι ένα νέο διαδραστικό παιχνίδι που μας βοηθά να αντιληφθούμε τους κινδύνους που ελλοχεύουν στο διαδίκτυο σχετικά με τα προσωπικά μας δεδομένα.

Περισσότερα

Το παιχνίδι

Έκθεση «Το ΕΠΑΛ δημιουργεί» - Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 29 Μαρτίου 2019

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Έκθεση «Το ΕΠΑΛ δημιουργεί»

Πραγματοποιήθηκε για 2η συνεχή χρονιά η Έκθεση με τίτλο «Το ΕΠΑΛ δημιουργεί», από τις 27 Φεβρουαρίου έως και τις 2 Μαρτίου, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σταθμού Μετρό, στο Σύνταγμα. Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν οι Τομείς και οι Ειδικότητες που λειτουργούν στα ΕΠΑΛ και εκτέθηκαν μαθητικά έργα, τα οποία δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο των εργαστηριακών μαθημάτων. Η Π.Ε.ΚΑ.Π. συμμετείχε στην Έκθεση και συνέδραμε οικονομικά στην προσπάθεια των συναδέλφων εκπαιδευτικών ΠΕ86, που είχαν αναλάβει το περίπτερο της Πληροφορικής, αναλαμβάνοντας την εκτύπωση του φυλλαδίου που μοιράστηκε στους επισκέπτες (επισυνάπτεται).

Ευελπιστούμε η Έκθεση να συνεχιστεί και την επόμενη σχολική χρονιά, με αποτελεσματικότερη οργάνωση, με περισσότερους επισκέπτες μαθητές από Γυμνάσια της χώρας και με την εξασφάλιση επαρκούς χρηματοδότησης από το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να μπορέσει να επιτύχει τους σημαντικούς στόχους της. Σε κάθε περίπτωση, η Π.Ε.ΚΑ.Π. θα στηρίξει εκ νέου την όποια εκδήλωση για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, προκειμένου να δημοσιοποιήσει στο ευρύ κοινό τις Ειδικότητες του Τομέα Πληροφορικής, αλλά και να αναδείξει το πολύπλευρο έργο μαθητών και καθηγητών των ΕΠΑΛ.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF

Νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ - Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 26 Μαρτίου 2019

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

Το ΥΠ.Π.Ε.Θ. έδωσε πρόσφατα σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο του νέου συστήματος εισαγωγής των μαθητών της Γ’ Λυκείου στα ΑΕΙ, με το οποίο προτείνονται καθοριστικές αλλαγές στο πλήθος των μαθημάτων και κυρίως στην κατανομή των διδακτικών ωρών. Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. μελέτησε ενδελεχώς το νέο σχέδιο και κατέληξε στα ακόλουθα:

  1. Η ισότιμη αντιμετώπιση όλων των μαθημάτων των Ομάδων Προσανατολισμού σε σχέση με τις διδακτικές ώρες κινείται σε θετική κατεύθυνση.
  2. Η προτεινόμενη αύξηση των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων των Ομάδων Προσανατολισμού δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να εμβαθύνουν στο αντικείμενο σπουδών της επιλογής τους.

Επιπρόσθετα, η Π.Ε.ΚΑ.Π. επισημαίνει ότι ο ορισμός των πανεπιστημιακών τμημάτων, που θα αντιστοιχούν στις Ομάδες Προσανατολισμού (Ο.Π.), σύμφωνα με τις οποίες θα καθορίζονται οι επιλογές-προτιμήσεις των υποψήφιων μαθητών θα πρέπει να λάβει υπόψη τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα. Η Π.Ε.ΚΑ.Π. θεωρεί ότι οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε όλα τα πανεπιστημιακά τμήματα Πληροφορικής και Οικονομίας, όσο και σε τμήματα συγγενή ως προς το επιστημονικό τους πεδίο. Αναλυτικότερα η Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής θα πρέπει να περιλαμβάνει:

  • τα κλασικά τμήματα Πληροφορικής (Πληροφορικής, Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Πληροφορικής με εφαρμογές στη Βιοϊατρική, Επιστήμης Υπολογιστών, Ψηφιακών Συστημάτων) χωρίς καμία εξαίρεση
  • τα τμήματα Οικονομίας και Διοίκησης
  • τα τμήματα Μαθηματικών, Γεωγραφίας και Στατιστικής χωρίς καμία εξαίρεση
  • τα τμήματα Φυσικής Αγωγής, Αγωγής και Εκπαίδευσης, Τεχνών και Στρατιωτικών Σχολών, δηλαδή αυτά στα οποία δίδεται πρόσβαση ανεξαρτήτως ομάδας προσανατολισμού.

Με την έως τώρα εφαρμοζόμενη εκπαιδευτική πολιτική, στην Ο.Π. Θετικών Σπουδών εντάσσονταν κλασσικά τμήματα Πληροφορικής (που ανήκουν στην Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) αλλά και τα τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής (Ηλεκτρολόγοι, Μηχανικοί Πληροφορικής, Μηχανικοί Η/Υ, Μηχανικοί Πληροφορικής & Επικοινωνίας Συστημάτων, Ηλεκτρονικοί, Αυτοματισμού και τα αντίστοιχα ΤΕΙ). Συνέπεια των ανωτέρω, ήταν να δίνεται δυνατότητα εισαγωγής υποψηφίων σε τμήματα Πληροφορικής, χωρίς να εξετάζονται σε μάθημα Πληροφορικής και επομένως να έχουν ουσιαστικά ελλιπείς γνώσεις στο αντίστοιχο επιστημονικό πεδίο. Ως εκ τούτου η Π.Ε.ΚΑ.Π. ζητά τον εξορθολογισμό του συστήματος εισαγωγής και προτείνει:

  • Οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. Θετικών Σπουδών, που επιλέγουν τμήματα Πληροφορικής (κλασικά τμήματα Πληροφορικής / τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής), να έχουν υποχρεωτικά ως εξεταζόμενο το μάθημα της Πληροφορικής.
  • Οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. Θετικών Σπουδών, που επιλέγουν τμήματα Μηχανικών με συγγενή προγράμματα σπουδών ως προς το επιστημονικό πεδίο της Πληροφορικής (Τοπογράφοι, Πολιτικοί, Πολεοδόμοι, Αρχιτέκτονες, Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής, Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων, Μουσικής Τεχνολογίας), να έχουν τη δυνατότητα προαιρετικά να επιλέγουν ως εξεταζόμενο το μάθημα της Πληροφορικής.

Τέλος, το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. επισημαίνει ότι οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν δεν έχουν ολοκληρωμένο χαρακτήρα, αφού αφορούν μόνο τη Γ’ τάξη του Γενικού Λυκείου. Απαιτείται η αναδιάρθρωση του προγράμματος σπουδών των δύο πρώτων τάξεων του Λυκείου και η θέσπιση 2ωρου μαθήματος Πληροφορικής Γενικής Παιδείας τόσο στην Α’ όσο και στη Β’ Λυκείου. Η ενίσχυση της προσφερόμενης Πληροφορικής Παιδείας στο σημερινό Λύκειο, θα συντελέσει στην ολόπλευρη μόρφωση και προσωπική ανάπτυξη των μαθητών, με παράλληλη άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Κατεβάστε σε PDF